Peugeot gotowy na Dakar

Po sukcesach w Rajdzie Dakar i Rajdzie Jedwabnego Szlaku, Team Peugeot Total oraz Red Bull ujawnili Peugeota 3008 DKR. Jest to całkowicie nowy następca słynnej maszyny, za kierownicą której   Stephane Peterhansel odniósł swoje 12. zwycięstwo w Rajdzie Dakar oraz po raz pierwszy wygrał w lipcu na czterech kółkach Rajd Jedwabnego Szlaku.

Peugeot gotowy na Dakar
Podaj dalej

Nowy model Peugeota SUV zostanie zaprezentowany w przyszłym miesiącu na Motor Show w Paryżu po intensywnej pracy trwającej przez osiem miesięcy w miejscowości Velizy we Francji od zakończenia Dakaru w Rosario.

Model 3008 DKR pozostał lojalny wobec filozofii dwukołowego napędu. Ponad 15 lat temu udowodnili, że nie potrzeba napędu na cztery koła, by pokonać najtrudniejsze drogi na świecie.

– Model 2008 symbolizuje kolejny krok – powiedział Bruno Famin, dyrektor zespołu. – Naszym celem było odnalezienie słabszych stron w istniejącym samochodzie i ulepszenie ich, przy jednoczesnym wykorzystaniu mocnych stron, by poprawić je jeszcze bardziej. Istnieją także nowe przepisy, które należy zastosować – dodał.

Peugeot 3008 DKR lepszy od swojego poprzednika w czterech obszarach: niezawodności, właściwościach jazdy, zawieszeniu oraz klimatyzacji.

O ile poprzedni samochód był na tyle wytrzymały, by wygrać Rajd Dakar, to zawsze jest miejsce na poprawę niezawodności. Inżynierowie zbadali każdy aspekt auta w najdrobniejszych szczegółach, aby udoskonalić pakiet, koncentrując się zarówno na wytrzymałości mechanicznej, jak i złożonych procesach elektrycznych, takich jak zarządzanie silnika. Dakar to najtrudniejszy wyścig na świecie. Dziesięć tysięcy kilometrów przy dużych prędkościach to prawdziwy test wytrzymałości dla każdej maszyny.

p-20160912-02410_news_resize

Wyzwaniem dla inżynierów okazały się przepisy, które nakazały mniejszą przepustnicę w silniku (38 mm w porównaniu do ubiegłego roku, gdzie wynosiła ona 39 mm) ze stratą 20 koni mechanicznych. Ta moc dostępna jest przy niższych obrotach, co oznacza, że samochód jest łatwiejszy w prowadzeniu i potencjalnie jeszcze szybszy.

p-20160912-02430_news_resize

Zawieszenie jest jednym z kluczy do sukcesu w Dakarze. Choć był to jeden z najbardziej imponujących elementów Peugeota 2008 DKR, to w modelu 300 DKR zostało jeszcze bardziej ulepszone. Tak jak klimatyzacja, która wydaje się być niezbędna w takich warunkach. Biorąc pod uwagę fakt, że załogi spędzają w samochodzie, w których temperatura przekracza 60 stopni Celsjusza nawet 12 godzin dziennie.

Team Peugeot cieszył się z ekscytujących, corocznych sukcesów w Dakarze od 1987 do 1990.  W 2016 roku po raz piąty wygrali klasyfikację generalną. Czy uda się osiągnąć zwycięstwo po raz szósty w 2017? To zależy od tego, jak samochody i kierowcy opanują nową, bardzo wymagającą trasę, która zaczyna się w Argentynie, Boliwii i Paragwaju.

Przeczytaj również