Auto ma stanowić poważną konkurencję dla Skody Fabii R5 Evo (mocy nie podano, ale ta wartość miała wzrosnąć od poprzednich 279 KM). Samochód powstał na bazie nowego Forda Fiesty ST-Line, produkowanego w Kolonii.
Najmocniejsza R5-tka w historii
Silnik 1.6 turbo z 32-milimetrową zwężką, oprócz przełomowej mocy 295 KM, zapewnia 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego (to także rekordowy parametr) już przy 4000 obr./min. Sadev dostarczył nową, pięciostopniową skrzynię sekwencyjną. Zastosowano nowe wspomaganie kierownicy oraz przekładnię. Skuteczne hamowanie mają zapewnić kute, 4-tłoczkowe zaciski Brembo.
W kompletnie nowym zawieszeniu z kolumnami McPhersona wykorzystano przeprojektowane amortyzatory Reigera z regulacją w trzech zakresach. Obudowy amortyzatorów wykonano z aluminium dla zmniejszenia ich wagi. Podwozie homologowano z nową geometrią, zapewniającą lepszą trakcję i stabilność.
Stawiają na młodych
Prace rozwojowe trwały od stycznia 2018 r. Projekt powierzono młodemu inżynierowi, Bernardo Fernandesowi. 28-latek ma już jednak na koncie doprowadzenie do tytułu rajdowego mistrza świata Sebastiena Ogiera w Fordzie Fiesta WRC. W 2017 r. był inżynierem Francuza.
Pora na głęboką wodę
Nowy Ford Fiesta R5 ma otrzymać homologację 1 lipca 2019 r. Przed tym terminem pierwszy raz publicznie zaprezentuje ją Eric Camilli jako „zerówka” w belgijskim klasyku Ypres Rally.
Pierwszym oficjalnym występem o stawkę ma być Rajd Finlandii (1-4 sierpnia). Prezentacji dokona kierowca M-Sport Forda, Gus Greensmith (w WRC 2 Pro) oraz junior Toyoty, Takamoto Katsuta (w WRC 2).
Dane techniczne
Silnik: | Rozwinięty przez M-Sport 1.6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem i 32 mm zwężką na turbinie (zgodna z wymogami FIA) |
Moc: | 295 KM przy 4000 obr./min. |
Moment: | 475 Nm przy 4000 obr./min. |
Skrzynia biegów: | Sadev 5-stopniowa, sekwencyjna, dedykowana do przedniego i tylnego dyferencjału Sadev, rozłączanie sprzęgła hamulcem ręcznym |
Zawieszenie: | Kolumny McPhersona z przodu i z tyłu regulowanymi w 3 zakresach amortyzatorami Reigera z aluminiowymi obudowami. Opcjonalny przedni i tylny stabilizator |
Układ kierowniczy: | Wspomagana hydraulicznie przekładnia zębatkowa |
Hamulce: | Kute, 4-tłoczkowe zaciski Brembo z przodu i z tyłu. Wewnętrznie wentylowane tarcze 300 x 32 mm (szuter) lub 355 x 32 mm (asfalt). Pedal box Brembo robiony na zamówienie |
Obręcze: | 7 x 15” (szuter), 8 x 18” (asfalt) |
Nadwozie: | Klatka bezpieczeństwa projektu M-Sport, poszerzenia nadwozia, wzmocnione mocowania zawieszenia |
Elektronika: | Life Racing F88 ECU |
Układ paliwowy: | Bezpieczny zbiornik ATL 80 litrów |
Wymiary: | Długość 4065 mm, szerokość 1820 mm, waga 1230 kg |