Oto nowe Porsche Cayenne Coupe - pierwszy SUV z aktywnym aero

Na samym początku zdradzimy wam coś na temat nowego Porsche Cayenne Coupe. To pierwszy samochód w kategorii SUV, który wyposażony został w aktywny pakiet aerodynamiczny. Oprócz spojlera na dachu, mamy także drugi umieszczony pod tylną szybą. Ten podnosi się o 135 mm przy prędkości powyżej 90 km/h.

Takie rozwiązanie, które idealnie wpasowuje się w akronim PAA – Porsche Active Aerodynamics – podkreśla sportowe zacięcie Cayenne Coupe. Prawdopodobnie będziemy mieli także do czynienia z kolejnym rekordem toru Nurburgring.

Bez diesla

Dziś do dyspozycji klientów oddano dwa motory. To 3-litrowy V6 turbo o mocy 335 koni mechanicznych, który setkę osiągnie w 6 sekund i zatrzyma się na 240 km/h. Drugim jest 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 545 koni mechanicznych. Ta jednostka zapewni nam przyspieszenie do stówy w zaledwie 3,9 sekundy. Na autostradzie pozwoli rozpędzić się aż do 283 km/h. Do wyboru nie ma silników diesla, z których Porsche zrezygnowało już jakiś czas temu.

Czy światu na prawdę potrzebny jest kolejny szybki SUV, szczególnie taki, który poddany jest kuracjom ze względu na otaczające nas trendy? Pewnie nie, ale trzeba przyznać, że Cayenne Coupe jest autem wyjątkowo urokliwym.

Nowość Pilot Sport 4 SUV uzupełnia sportową gamę opon Michelin

– Coupe zawiera wszystkie techniczne nowinki obecnego Cayenne, ma bardziej dynamiczny design oraz kilka nowych detali, które czynią go bardziej agresywnym, atletycznym i emocjonalnym – powiedział członek zarządu Porsche AG, Oliver Blume.

Co ważne, wśród swoich konkurentów – Audi Q8, BMW X6, czy Mercedesa GLE Coupe – Porsche jest zdecydowanie najładniejsze. Nowy „prosiak” sprawia wrażenie powiększonego Macana, aniżeli pomniejszonego Cayenne, co wydaje się być dużym pozytywem. Michael Mauer, wiceprezes Porsche Style wskazuje na linię tylnej klapy oraz obniżenie dachu o 20 mm względem standardowego modelu.

Dużo opcji w standardzie

W standardzie znajdziemy również mierzący 2,16 metra panoramiczny dach. Ponadto, w jednym ze sportowych pakietów dostępny będzie dach wykończony włóknem szklanym. W standardowej konfiguracji samochód pomieści czterech podróżujących. Dwa fotele z tyłu ułożone zostały o 30 mm niżej, by zapewnić optymalną ilość miejsca na głowę. Można zamówić także opcję z trzema miejscami z tyłu.

Nowe Porsche Cayenne Coupe jest już dostępne w polskiej sprzedaży. Fizycznie pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupe. Oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupe.

Bogate wyposażenie standardowe obejmuje 20-calowe felgi z lekkich stopów, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management, pakiet Sport Chrono, uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, czy wspomniany już pakiet aktywnego aero.

Porsche Cayenne Coupe – dane techniczne

Porsche Cayenne Coupe Turbo – dane techniczne Oto nowe Porsche Cayenne Coupe – pierwszy SUV z aktywnym aero

Takie rozwiązanie, które idealnie wpasowuje się w akronim PAA – Porsche Active Aerodynamics – podkreśla sportowe zacięcie Cayenne Coupe. Prawdopodobnie będziemy mieli także do czynienia z kolejnym rekordem toru Nurburgring.

Bez diesla

Dziś do dyspozycji klientów oddano dwa motory. To 3-litrowy V6 turbo o mocy 335 koni mechanicznych, który setkę osiągnie w 6 sekund i zatrzyma się na 240 km/h. Drugim jest 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 o mocy 545 koni mechanicznych. Ta jednostka zapewni nam przyspieszenie do stówy w zaledwie 3,9 sekundy. Na autostradzie pozwoli rozpędzić się aż do 283 km/h. Do wyboru nie ma silników diesla, z których Porsche zrezygnowało już jakiś czas temu.

Czy światu na prawdę potrzebny jest kolejny szybki SUV, szczególnie taki, który poddany jest kuracjom ze względu na otaczające nas trendy? Pewnie nie, ale trzeba przyznać, że Cayenne Coupe jest autem wyjątkowo urokliwym.

Nowość Pilot Sport 4 SUV uzupełnia sportową gamę opon Michelin

– Coupe zawiera wszystkie techniczne nowinki obecnego Cayenne, ma bardziej dynamiczny design oraz kilka nowych detali, które czynią go bardziej agresywnym, atletycznym i emocjonalnym – powiedział członek zarządu Porsche AG, Oliver Blume.

Co ważne, wśród swoich konkurentów – Audi Q8, BMW X6, czy Mercedesa GLE Coupe – Porsche jest zdecydowanie najładniejsze. Nowy „prosiak” sprawia wrażenie powiększonego Macana, aniżeli pomniejszonego Cayenne, co wydaje się być dużym pozytywem. Michael Mauer, wiceprezes Porsche Style wskazuje na linię tylnej klapy oraz obniżenie dachu o 20 mm względem standardowego modelu.

Dużo opcji w standardzie

W standardzie znajdziemy również mierzący 2,16 metra panoramiczny dach. Ponadto, w jednym ze sportowych pakietów dostępny będzie dach wykończony włóknem szklanym. W standardowej konfiguracji samochód pomieści czterech podróżujących. Dwa fotele z tyłu ułożone zostały o 30 mm niżej, by zapewnić optymalną ilość miejsca na głowę. Można zamówić także opcję z trzema miejscami z tyłu.

Nowe Porsche Cayenne Coupe jest już dostępne w polskiej sprzedaży. Fizycznie pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupe. Oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupe.

Bogate wyposażenie standardowe obejmuje 20-calowe felgi z lekkich stopów, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management, pakiet Sport Chrono, uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, czy wspomniany już pakiet aktywnego aero.

Porsche Cayenne Coupe – dane techniczne

Porsche Cayenne Coupe Turbo – dane techniczne

 

Przeczytaj również