Według badań mokry asfalt jest rodzajem nawierzchni, z którym do czynienia mamy najczęściej (w Polsce statystycznie nawet przez pół roku nawierzchnia dróg jest mokra).
Zaopatrzyliśmy naszego Volkswagena Golfa VII generacji w komplet opon Michelin i przekazaliśmy kierownicę Łukaszowi Habajowi: – Michelin CrossClimate to opona letnia z pełną homologacją zimową, która prezentuje zupełnie nowe spojrzenie na ogumienie.
– Trzeba zaznaczyć, że produkt Michelina nie ma nic wspólnego ze znanymi nam oponami wielosezonowymi, właściwie trzeba by stworzyć dla niego zupełnie nową kategorię. Jest to rewolucja, która w obecnym klimacie nie rozpieszczającym miłośników białego szaleństwa ma ogromne szanse na podbicie rynku.
– Dzięki połączeniu technologii opony zimowej i letniej, inżynierowie Michelina znaleźli idealny kompromis, w którym ciężko znaleźć wady. Podczas pierwszego testu jeździliśmy na mokrym asfalcie i mimo iż warunki drogowe nie były łatwe, opona Michelin CrossClimate świetnie radziła sobie z odprowadzaniem wody i pozwala na bezpieczne podróżowanie. Musimy pamiętać, że opona jest jedynym elementem samochodu, który ma bezpośredni kontakt z podłożem, dlatego tak ważne dla bezpieczeństwa jest zadbanie o to, by nasze ogumienie było dobre. Inteligentna opona Michelin CrossClimate w deszczowych, chłodnych warunkach spisuje się świetnie, łącząc wartości, których akurat na drodze potrzebujemy.