Opel współodpowiada za to, że chorwacki rynek motoryzacyjny rośnie w siłę. Ostatnie dane Promocija Plus pokazują, że w ciągu 10 miesięcy zarejestrowano tam 60 896 nowych aut, czyli o 8,5 proc. więcej niż od stycznia do października 2024 r. Poprzedni miesiąc był tam rewelacyjny dla dealerów, bo do bazy dopisano aż 5 518 szt. To wzrost aż o 18,3 proc., a co ciekawe zeszłoroczny październik też był lepszy o 18,3 proc. od tego z 2023 r.

Nowy wicelider popularniejszy od hitowego SUV-a
Najpopularniejszym samochodem osobowym w Chorwacji pozostaje Skoda Octavia (3 528 szt.). Jednak bestseller sprzedaje się w tym roku gorzej o 8,4 proc. Na drugie miejsce wskoczył Opel Corsa (2 875 szt.), bo jego rejestracje wzrosły niemal o połowę (+45,6 proc.). Tamtejszy lider osobowego segmentu B wciąż wyprzedza najpopularniejszego SUV-a, czyli Volkswagena T-Crossa (2 850 szt.). Starcie obu modeli może być ozdobą końcówki roku.

Najbliżej podium jest obecnie Renault Clio (2 2 259 szt.). Z miesiąca na miesiąc rośnie tam pozycji Opla Mokki (1 952 szt.). Ten subkompaktowy SUV sprzedaje się lepiej o oszałamiające 310,1 proc. Na powtórzenie zeszłorocznego podium nie ma już szans Suzuki Vitara (1 853 szt.), mimo poprawy wyników. Tuż za japońskim SUV-em plasuje się Renault Captur (1 820 szt.), które w Chorwacji jest popularniejsze od Dacii Duster (1 596 szt.). Najlepszą dziesiątkę kompletują Skoda Kamiq (1 183 szt.) oraz Dacia Sandero (1 141 szt.).

Opel wskoczył na podium
Po 10 miesiącach najpopularniejszą marką w Chorwacji jest Skoda (8 259 szt.). Kroku stara się dotrzymywać Volkswagen (7 404 szt.). Dzięki poprawie wyników o 55,6 proc. na podium widać już Opla (5 482 szt.). W tyle zostawił już m.in. Renault (4 938 szt.), Suzuki (3 763 szt.) i Toyotę (3 513 szt.). Na chorwackim rynku coraz mocniejsza jest Dacia (3 403 szt.), która sprzedaje więcej niż Hyundai (2 705 szt.) i Kia (2 450 szt.). Top 10 zamyka najczęściej wybierana tam marka premium, czyli Audi (2 359 szt.).