Opel ze sportowym crossoverem

Małe elektryczne samochody o wysokich osiągach zyskują na popularności. A koncern Stellantis w Europie zgromadził już całkiem pokaźne portfolio takich modeli. Wśród nich znajdziemy m. in. Abartha 600e, Alfę Romeo Junior Veloce, Lancię Ypsilon HF, czy nadchodzącego Peugeota 208 GTI. Teraz do tego grona dołącza Opel ze swoją najbardziej sportową wersją Mokki.
Najszybszy jak dotąd wariant elektryczny niemieckiego producenta wygląda bardziej agresywnie niż standardowa Mokka. Opel czerpał inspirację z prototypu GSE Rally, który zadebiutował w maju zeszłego roku. Na obu zderzakach widzimy czarne wstawki i duże wloty powietrza. Emblematy GSE znajdziemy na grillu i panelach bocznych . Na pierwszy rzut oka wyróżniają się także 20-calowe felgi aluminiowe z aerodynamicznym designem.
W kabinie widzimy wykończone Alcantarą fotele wyprofilowane dla lepszego podparcia. Podobnie wykończone są boczki drzwi. Znajdziemy także zmodyfikowaną kierownicę, aluminiowe pedały czy biało-żółte akcenty. Dwa 10-calowe ekrany w cyfrowym kokpicie wyświetlają grafikę zorientowaną na osiągi, która jest unikalna dla tego modelu.

Świetne osiągi, znane z innych modeli Stellantis
Moc pochodzi z pojedynczego silnika elektrycznego generującego 280 koni mechanicznych i 345 Nm momentu obrotowego. Wartości te odpowiadają najwyższym modelom Abartha, czy Alfy Romeo. Są także równe modelowi koncepcyjnemu GSE Rally. Przednie koła przenoszą całą moc za pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu Torsen.
Opel twierdzi, że Mokka GSE przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna małego SUV-a ma wynosić 200 km/h. Oznacza to, że Mokka GSE będzie szybsza od mocniejszego, ale cięższego Grandlanda Electric AWD. Oprócz niemal dwukrotnie większej mocy niż standardowa Mokka, GSE charakteryzuje się unikalną konfiguracją podwozia. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm i wyposażone w podwójne hydrauliczne amortyzatory dla lepszego tłumienia. Tylna oś jest sztywniejsza, układ kierowniczy zmodyfikowany, a hamulce większe i mocniejsze.
Ale Mokka GSE wykorzystuje ten sam akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh, co standardowa Mokka. Jednak ze względu na ulepszone osiągi i dodatkowy sprzęt, zasięg w cyklu WLTP zapewne będzie niższy niż 406 kilometrów. Mimo to, Opel jest całkiem lekki i zachowuje masę poniżej 1600 kg. Jednakże, szczegóły dotyczące premiery rynkowej i cen nowego Opla w Europie zostaną ogłoszone już wkrótce.
