W dniach 3-5 lipca na Torze Poznań rozegrana zostanie 1. i 2. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 1. i 2. runda Mistrzostw Polski 318 IS CUP PL, 1. i 2. runda Mistrzostw Polski OMM Drive Super S Cup, 1. runda Mistrzostw Polski Endurance oraz 1. runda pucharu Renault Clio Cup Central Europe.
Ze względu na pandemię koronawirusa, warunki i atmosfera na torze z pewnością będą różnić się od lat poprzednich. Mimo to, kierowcy starali się przygotować siebie i swoje samochody jak najlepiej na rozpoczęcie sezonu.
Trzeci sezon OMM Drive Super S Cup
Jedną z najciekawszych pozycji na liście jest OMM Drive Super S Cup – najtańsza seria wyścigowa w Polsce. Cykl Mini pojawił się na wyścigowej mapie naszego kraju w 2018 roku, a na starcie stanęło wówczas 11 zawodników. Pierwszym mistrzem został Jacek Łukaszyk, natomiast w sezonie 2019 triumfował Jacek Cichopek. Tej dwójki zabraknie na starcie tegorocznego cyklu, co oznacza że głównymi faworytami do zwycięstwa będą Bartosz Alejski i Jakub Kojder.
Mistrzostwa Polski OMM Drive Super S Cup są zarezerwowane dla samochodów Mini Cooper S R53. Wszystkie egzemplarze zostały zbudowane przez firmę OMM sp. z o.o., która zastrzega sobie wyłączne prawo do ich serwisowania, zapewniając tym samym równe osiągi wszystkich aut. W skład modyfikacji wchodzą m. in.: klatka bezpieczeństwa, dyferencjał Quaife ATB typu LSD, amortyzatory o regulowanym tłumieniu BC Racing BR Series, system zarządzania silnikiem Ecumaster EMU Black, redukcja masy i wiele, wiele innych.
Nowe modyfikacje w Mini
Samochody będą jednak nieco różnić się od tych, które obserwowaliśmy w zeszłym roku. Organizatorzy zdecydowali się na zastosowanie innych wałków rozrządu, dzięki czemu moc samochodów wzrosła do 215 KM. Kierowcy już podczas pierwszych przedsezonowych treningów, mimo braku „wjeżdżenia” potrafili wykręcać o 2 sekundy lepsze czasy okrążeń niż przed rokiem. Na przednią oś powędrowały także nowe opony typu slick. Wszystko to ma zapewnić jeszcze większe show i jeszcze bardziej zaciętą rywalizację niż w latach poprzednich.
Jedną z największych zalet cyklu OMM Drive Super S Cup jest pełna transparentność. Samochody przed rozpoczęciem sezonu trafiają na hamownię i ustawiane są pod tę samą moc i moment obrotowy. Zasada rozgrywania pucharu jest podobna do tej, znanej z Volkswagen Golf Cup. Zawodnicy przyjeżdżają na tor i mogą wsiadać do samochodów i rozpocząć ściganie. Obsługą i serwisowaniem samochodów zajmuje się od początku do końca firma OMM.
To również jeden z lepszych dostępnych kierunków dla początkujących kierowców. Mini jest z założenia łatwe w prowadzeniu i wybacza wszystkie pomyłki. Jeśli któryś z kierowców przesadzi, straci tylko trochę czasu, a nie wypadnie poza tor czy się obróci. Jest bardzo cierpliwe dla kierowcy, a wykorzystanie jego 90-95% potencjału nie jest bardzo trudnym zadaniem. Wszystko to sprawia, że łatwiej nauczyć się wyścigowego rzemiosła, a co więcej, wyścigi są bardzo emocjonujące.
Kalendarz WSMP na sezon 2020:
Runda | Termin |
1+2 | 3 – 5 lipca 2020 |
3+4 | 28 – 30 sierpnia 2020 |
5+6 | 18 – 20 września 2020 |
7+8 | 9 – 11 października 2020 |
Lista startowa OMM Drive Super S Cup:
Nr startowy | Imię i nazwisko |
69 | Adam Dębicki |
67 | Jakub Kojder |
77 | Marcin Olejniczak |
44 | Tomasz Kulczyński |
46 | Tomasz Augustyniak |
11 | Bartosz Alejski |
96 | Tomasz Pawlaczyk |
24 | Damian Stachowiak |
13 | Robert Boruszak |
1 | Konrad Nowak-Ignatowski |
7 | Artur Hawryluk |
99 | Adrian Lewandowski |
3 | Juliusz Syty |
53 | Michał Molski |
17 | Toon Knapen |
98 | Paweł Lepert |