Samochód ten miał swój epizod w słynnym wyścigu 24h Le Mans, w którym zwyciężył w swojej klasie za sprawą kierowców: Rene Metge i Claude Ballot-Lena
Silnik generował moc zawrotnych 680 koni mechanicznych, wszystko dzięki sekwencyjnym turbosprężarkom. Cała moc była przekazywana na asfalt za pomocą napędu na cztery koła.
Z powodu likwidacji wyścigowej grupy B przez FIA Porsche musiało niestety zakończyć program rozwoju modelu 961, który stał się jedną z najrzadszych perełek w historii firmy. Samochód czasem pojawia się w Porsche Museum w Zuffenhausen.
Samochód jest również bliski kibicom rajdowym. 959 zadebiutował w Rajdzie Paryż-Dakar w 1985, a głównym pomysłodawcą i człowiekiem pchającym projekt do przodu był Jacky Ickx. Niestety, debiut zakończył się fiaskiem, a wszystkie trzy wystawione Porsche nie dojechały do mety. Wszystko po to, by w następnym sezonie wrócić i zgarnąć dublet.