Pierwsze, co rzuca się w oczy po obejrzeniu nowej Ibizy to fakt, że jest ona dużo większa od swojej poprzedniczki. Potwierdzają to dane producenta – piąta generacja Ibizy jest szersza od swojej poprzedniczki aż o 87 mm! Ponadto, samochód jest 2 mm krótszy i 1 mm niższy, co nadaje mu jeszcze bardziej agresywnego wyglądu.
Nowa Ibiza została zbudowana na platformie MQB opracowanej przez Volkswagen Group – dzięki niej samochód zyskał sporo miejsca wewnątrz. Bagażnik powiększył się o 63 litry i jego pojemność wynosi aktualnie 355 litrów, miejsce na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu powiększyło się o 35 mm, natomiast miejsce na głowę – o 17 mm.
Jaki wybór silników zaoferował nam hiszpański producent? Nowe Ibizy dostępnę będą z trzema silnikami benzynowymi: trzycylindrowym 1.0 TSI o mocy 95 lub 115 koni mechanicznych, zupełnie nowym czterocylindrowym 1.5 TSI produkującym 150 koni mechanicznych. Wśród silników diesla do wyboru będziemy mieć 1,6-litrowy TDI w trzech wariantach: 80, 95 lub 115 koni.
SEAT jako pierwszy w tej klasie oferuje także silnik benzynowy z instalacją gazową CNG (1.0 TSI, 90 koni mechanicznych).
Dla 95-konnych (i słabszych) silników dostępna będzie 5-biegowa manualna skrzynia biegów, natomiast mocniejsze odmiany otrzymają sześciobiegową przekładnię. Dwusprzęgłowy, 7-biegowy automat DSG również pojawi się w dodatkowym wyposażeniu.
Nowa Ibiza będzie występowała w czterech pakietach stylistycznych: Reference, Style, FR oraz XCellence.
Pakiet „FR” charakteryzował będzie się największą dynamiką i wyposażeniem technologicznym, a także usportowionym wyglądem zewnętrznym. Ibiza FR otrzyma m. in. tylny dyfuzor, zmodyfikowany przedni zderzak, czy sportowe zawieszenie.
Z kolei pakiet „XCellence” będzie skierowany dla nowych klientów SEATa, którzy oczekują wyszukanego i charakterystycznego designu, połączonego z inteligentnym wyposażeniem „smart” swojego auta (nowa Ibiza oferuje aż trzy możliwe sposoby połączenia się ze smartfonem: Apple Car Play, Android Auto i Mirror Link). Wewnątrz nie zabraknie też indukcyjnego ładowania, czy 8-calowego multimedialnego wyświetlacza.