Pasjonujący pojedynek dotyczy rynku kolumbijskiego, gdzie według raportu ANDEMOS od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano 128 936 nowych samochodów. Sprzedaż wzrosła o imponujące 26,7 proc. Kluczowy dla takiego wskaźnika był zwłaszcza lipiec, w którym zarejestrowano aż 23 903 auta. Licząc rok do roku to poprawa o 44,7 proc.
Tani SUV Kia zagraża nawet Toyocie
Większe rabaty w salonach Toyoty zadziałały, bo lipiec wygrała Toyota Corolla Cross (1 255 szt.). Druga w zestawieniu Kia K3 uzyskała 930 rejestracji, a ubiegłoroczny bestseller, Mazda CX-30, 900 szt. W efekcie Corolla Cross na chwilę odskoczyła (5 429 szt.) taniemu K3 (5 073 szt.). Jednak tani SUV od Kia (pod tą nazwą jest też dostępny sedan) rośnie w tym roku szybciej od rywala z Toyoty. Sprzedaż w ciągu 7 miesięcy wzrosła ponad dwukrotnie (+109,6 proc.).

Co ciekawe najlepiej sprzedający się model ubiegłego roku w Kolumbii ma teraz problemy, żeby być nawet na podium. Trzecie miejsce po lipcu zajmuje tam Renault Duster Nacional (4 381 szt.). Mazda CX-30 (4 286 szt.) jest dopiero czwarta. W czołowej piątce utrzymuje się Kia Picanto (3 257 szt.), ale jej miejsce może niedługo zająć Mazda2 (3 042 szt.), czyli Toyota Yaris w przebraniu. Na kolumbijskim rynku hitami są też Chevrolet Onix (2 871 szt.) i Renualt Kardian (2 789 szt.). Do Top 10 awansował już chińskie BYD Yuan Up (2 581 szt.), wskakując przed Toyotę Hilux (2 356 szt.).

Japońskie marki dominują
W rankingu marek nowym liderem w Kolumbii jest Kia (17 253 szt.). Jednak tuż za nią znajduje się Renault (17 145 szt.). Na trzecie miejsce spadła najlepsza w 2024 r. Toyota (14 520 szt.). Pięciocyfrowe rezultaty mają jeszcze Mazda 911 386 szt.) i Chevrolet (10 764 szt.). Popularnością cieszą się tam też inni japońscy producenci jak Nissan (7 104 szt.) czy Suzuki (6 629 szt.). Czołową dziesiątkę kompletują Hyundai (5 959 szt.), Volkswagen (5 086 szt.) i BYD (4 801 szt.).