Ten sedan wykończy „tradycyjną” konkurencję

W ostatnich miesiącach ciężko nadążyć za chińskimi premierami nowych samochodów, jednak ten sedan może być najgłośniejszą z nich. Nie sposób przejść obok niego obojętnie. W swojej ojczyźnie z całą pewnością będzie miał wszystkie atuty aby zdeklasować europejskich odpowiedników. Prawdziwy jego wpływ na rynek poznamy dopiero w Europie i innych częściach świata.
Changan UNI-V, bo tak nazywa się najnowszy sedan, oferuje już w podstawie tak wiele, że tylko najbardziej zagorzali fani innych producentów zdecydują się na zakup czegoś innego. Producenci „tradycyjni” mają dziś bardzo wysokie ceny, ale to i tak nie jest ich największym problemem. Najgorsze jest bowiem to, że za te pieniądze nie oferują wcale tak dużo, jak mogłoby się wydawać. Ale Chińczycy nie mają z tym żadnego problemu.
Najnowszy sedan firmy Changan jest bardzo atrakcyjnie skrojony, jeszcze większy i jeszcze lepiej wyposażony. Do tego oferuje dwa silniki spalinowy z turbosprężarką. Mamy więc mocniejszy samochód, za cenę, która nie wystarczy nawet na zakup zwyczajnej Fabii. Dla Chińczyków to jednak za mało i idą o krok dalej.

Będzie dostępny także poza Chinami
Jak informuje portal Chinese Cars, najnowszy Changan UNI-V już od chwili swojej premiery będzie dostępny także w Europie, w tym w Rosji. Producent chce cały czas rozszerzać swoją gamę. Poprzednik dostępny był z turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 181 KM i napędem na przednią oś. Teraz jednak sedan będzie miał pod maską także 2-litrową benzynę rozwijającą 226 KM. A także 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów i napęd na wszystkie cztery koła.
To prawdziwa rzadkość w przypadku chińskich samochodów. Dzisiaj zresztą napęd 4×4 jest głównie dostępny w przypadku SUV-ów. Changan nie ma jednak problemu, aby zaoferować taki rodzaj napędu w swoim sedanie. Do tej pory wielu klientów decydowało się na Octavię ze względu na dostępność napędu 4×4 w najwyższych wersjach. Teraz jednak Changan zaoferuje to zapewne za ułamek tej kwoty.
Choć nie znamy jeszcze dokładnej ceny, możemy spodziewać się, że na pewno będzie stanowić atrakcyjną ofertę. 2-litrowy Changan UNI-V z napędem 4×4 powinien trafić do sprzedaży poza Chinami jeszcze w tym roku. Czy będzie to jednak już wersja po liftingu? Tego dowiemy się wkrótce.
