Nowy SUV z polskiej fabryki rozbija skarbonki rodaków. Przez niego ruch w salonach zwiększył się gwałtownie

Polacy coraz śmielej sięgają po produkowanego w naszym kraju Jeepa Avengera. SUV, który wyjeżdża z tyskiego zakładu Stellantis podwoił swoją sprzedaż. Dzięki temu, amerykańska marka ma w Polsce więcej chętnych chociażby od Fiata.

Jeep Avenger 4xe
Podaj dalej

SUV z Polski trafia w nasze gusta

Według danych zebranych przez Samar, Jeep Avenger sprzedaje się lepiej o 99 proc. W pierwszym półroczu 2024 r. było to 427 szt., a od stycznia do czerwca 2025 r. zrobiono 850 rejestracji tego modelu. Nowy SUV już jest bestsellerem marki, a szczególnie udany w jego wykonaniu był czerwiec. Wzrost sprzedaży wyniósł bowiem 133 proc., bo w czerwcu 2024 r. były to 73 szt., a teraz aż 170 szt.

Jeep Avenger 4xe polska produkcja w Tychach
fot. materiały prasowe

Co ciekawe, aż 86 z nich to były wersje w pełni elektryczne. Dzięki temu w czerwcu był to trzeci najpopularniejszy B-SUV na prąd w Polsce. W skali całego pierwszego półrocza 2025 r. zarejestrowano 355 elektrycznych Avengerów. W segmencie B-SUV BEV dało mu to 4. miejsce w Polsce z 13,57-procentowym udziałem. Częściowo ten popyt wzmacnia powrót dopłat do elektryków. Zwłaszcza że Jeepa Avengera w takiej wersji można mieć w naprawdę tanim abonamencie (jeśli wpłatę własną pokryje dotacja).

Fiat traci na znaczeniu, Jeep zyskuje

Jeep Avenger zadział znakomicie na sprzedaż całej marki w Polsce. Ruch w salonach wzrósł o 21 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 r. Od stycznia do czerwca wydano 1 558 dowodów rejestracyjnych na Jeepy, co oznacza, że Avenger odpowiada za ponad połowę (54,56 proc.) z nich. W samym czerwcu były to 244 samochody osobowe, czyli o 27 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok temu.

Jeep Avenger 4xe polska produkcja w Tychach
fot. materiały prasowe

W grupie producenckiej Stellantis, Jeep ze swoją sprzedażą w Polsce wysunął się na 4. miejsce. Sprzedaż osobówek koncernu w naszym kraju napędzają Peugeot (5 127 szt.), Opel (4 319 szt.) i Citroen (4 093 szt.). Jeep (1 558 szt.) radzi sobie już lepiej od Land Rovera (1 425 szt.), Alfy Romeo (1 091 szt.), a nawet Fiata (914 szt.). To właśnie ta ostatnia marka rok temu była numerem 4, ale sprzedaż załamała się niemal o połowę (-49,84 proc.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również