Nowy SUV w stylu retro. Renault 4 E-Tech ma pełno nawiązań do lat 60.

Producenci chętnie wracają do dawnych lat przy swoich najnowszych projektach. U wielu z nich widzimy nawiązania do samochodów z lat 60., czy 70. Wielu z nich wraca także do dawno zapomnianych nazw swoich modeli. A Renault robi i jedno i drugie. Francuzi właśnie zaprezentowali najnowszy model. To SUV o nazwie 4 E-Tech, który ma pełno nawiązań do lat 60. poprzedniego stulecia. 

Renault-4-E-Tech-FL4WER-POWER-Concept-6-1536x864
Podaj dalej

Nowy SUV od Renault nawiązuje do lat 60.

Renault-4-E-Tech-FL4WER-POWER-Concept-6-1536x864
fot. Renault

Nawiązania Renault do historii nie powinny dziś nikogo dziwić. Francuzi zaprezentowali bowiem już wcześniej zupełnie nowy model 5. To hatchback mający mnóstwo inspiracji i zapożyczeń od modelu o tej samej nazwie, który już dawno wyszedł z produkcji. W ten sposób wielu producentów chce niejako zachęcić potencjalnych klientów do zakupu samochodów elektrycznych. Czy to jednak zadziała? 

Najnowsze Renault 4 E-Tech jest małym, elektrycznym SUV-em w stylu retro. Jest to jednak dużo bardziej praktyczny samochód od modelu oznaczonego cyfrą pięć. Jest technologicznie bardzo mocno związany z hatchbackiem i łączy w sobie nostalgiczny wygląd z dużo większą praktycznością. 

Renault-4-E-Tech-FL4WER-POWER-Concept-6-1536x864
fot. Renault

Francuzi zaprezentowali nowy model podczas Paris Auto Show, dokładnie dwa lata po tym, jak zobaczyliśmy pierwszy samochód koncepcyjny. To w pełni elektryczny, subkompaktowy SUV. Jest on retro-futurystycznym nawiązaniem do oryginalnego Renault 4 z lat 60. 

Duża praktyczność, ale niewielki zasięg

Co ciekawe, Renault 4 E-Tech dzieli aż 68 procent swoich komponentów z „piątką”. Ma więc tę samą architekturę o nazwie AMPR. Jest jednak o 60 cm dłuższy niż hatchaback, łącznie sięgając 4140 mm długości. SUV oferuje więc także więcej miejsca w kabinie pasażerskiej oraz w przestrzeni bagażowej. Tam zmieścimy do 420 litrów.

Renault-4-E-Tech-FL4WER-POWER-Concept-6-1536x864
fot. Renault

SUV będzie dostępny z dwoma w pełni elektrycznymi układami napędowymi. Wersja podstawowa łączy silnik elektryczny o mocy 118 koni mechanicznych z akumulatorem o pojemności 40 kWh. W tej wersji otrzymamy zaledwie 300 kilometrów zasięgu mierzonego w cyklu WLTP. W drugiej, droższej opcji, znajdziemy już silnik o mocy 150 koni mechanicznych z większym pakietem akumulatora o pojemności 52 kWh. Tutaj zasięg zwiększy się do 402 kilometrów. 

Przeczytaj również