Nowy SUV, nowej marki

Nowy SUV o nazwie Hedmos 06 to pierwszy model wprowadzony na rynek przez tę markę. Powstała ona w wyniku wspólnego przedsięwzięcia koncernu Dongfeng z Peugeotem i Citroenem. Model został zaprojektowany (przynajmniej na razie) wyłącznie na rynek chiński. Pierwsi klienci odbiorą swoje samochody już w maju 2025 roku.
Hedmos 06 to SUV segmentu D o długości 4,67 metra i rozstawie osi 2,78 metra. Jest zbudowany na platformie DSMA firmy Dongfeng, a za napęd odpowiadać będzie silnik elektryczny montowany z przodu o mocy 218 koni mechanicznych. Oznacza to, że SUV rozpędzi się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy. Akumulator o pojemności 62,3 kWh zapewnia zasięg około 520 kilometrów zgodnie z cyklem homologacji CLTC. Ponadto, dostępne jest szybkie ładowanie. Od 30 do 80 procent możemy doładować samochód w zaledwie 28 minut.
We wnętrzu znajdziemy dość minimalistyczny design i dwa duże ekrany, które od razu przykuwają naszą uwagę. Znajdziemy tu 10,2-calowy zestaw wskaźników i 14,6-calowy ekran centralny.
Wabikiem przede wszystkim niska cena

Co ciekawe, najnowszy SUV bazuje na istniejącym już samochodzie o nazwie Dongfeng Aeolus L7. Ten zadebiutował na chińskim rynku w 2024 roku. Takie podejście jest dość powszechne na tamtejszym rynku. Producenci często tworzą nowe marki lub modele na podstawie już sprawdzonych baz. Oficjalna cena nie została jeszcze ujawniona, ale według portalu CarNewsChina SUV będzie kosztował zaledwie 64 950 złotych.
Ale wprowadzenie modelu na rynek oznacza dla nowej spółki Peugeota, Citroena i Dongfeng dość spore ryzyko. Sektor samochodów elektrycznych jest w Chinach bardzo konkurencyjny z ponad 100 markami działającymi w tej branży. Ale znalezienie swojego miejsca i swojej klienteli będzie sporym wyzwaniem. Jednakże, na rynku jest coraz więcej nowych start-upów i gigantów branży energetycznej.