Nowy rywal w nowej serii WTCR

Nowa seria WTCR, którą stworzono na podstawie WTCC i TCR International już wzbudziła zainteresowanie kolejnych producentów. Dziś rano Peugeot zaprezentował 308TCR – wyścigowy samochód będący ważną dla linii Peugeot Sport ewolucją 308 Racing Cup.

Nowy rywal w nowej serii WTCR
Podaj dalej

Samochód klasy TCR będzie rywalizował w nowo powstałej serii WTCR. Starsze Peugeot 208 Racing Cup i 308 Racing Cup wciąż będą podróżowały po europejskich torach, a 308 TCR ma być wynikiem zebranych na ich podstawie wiedzy i doświadczenia.

Nadwozie, silnik, skrzynia biegów oraz pakiet aerodynamiczny stanowią zmodyfikowaną wersję Peugeota 308 przystosowaną dla TCR oraz krajowych mistrzostw samochodów turystycznych, takich jak VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), czy mistrzostw długodystansowych takich jak 24H Series.

Od dziś można składać zamówienia na Peugeoty 308TCR, a pierwsze samochody zostaną dostarczone do swoich nowych właścicieli w kwietniu 2018 roku. Pierwszy 308TCR zostanie zaprezentowany szerszej publiczności na salonie Geneva Motor Show w Szwajcarii w dniach 8-18 marca.

Peugeot 308 Racing Cup był samochodem dopasowanym do wymogów TCR, jednak szybki rozwój mistrzostw zainspirował nas do znalezienia kolejnych ułamków sekundy i modyfikacji dla naszych klientów – mówi Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport.

Chcemy pozostać na najwyższym poziomie, który w roku 2018 będzie stanowił FIA World Touring Car Cup (WTCR). Pojawienie się nowego Peugeota 308TCR zbiegło się w czasie idealnie ze stworzeniem nowych rozgrywek – pokazując jak mocno jesteśmy zaangażowani we współpracę z naszymi klientami – kontynuuje Famin.

Nowy samochód francuskiego producenta będzie dysponował 4-cylindrowym silnikiem o mocy 350 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym w wysokości 420Nm od 3000 obr/min. Mimo większej mocy, jednostka napędowa będzie mogła wciąż pokonać 5000 kilometrów, co stanowi dystans prawie dwukrotnie większy niż cały sezon WTCR.

Niektóre rozwiązania technologiczne i rozsądna cena zakupu w wysokości 109 000 euro pozwoliły nam na utrzymanie bardzo konkurencyjnej kwoty przejechania jednego kilometra, która wynosi 4,5 euro – mówi Mayeul Tyl, dyrektor Peugeot Citroen Racing Shop.

Koszty utrzymania samochodu były kluczowym czynnikiem przy rozwoju samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu szybkości i niezawodności nowego 308TCR – dodaje.

Tagi: WTCR, WTCC, Peugeot Sport, TCR

 

Przeczytaj również