Holandia to istotny rynek samochodowy w Europie. Według raportu BOVAG od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 269 953 nowych samochodów. Sprzedaż jest na 2,9-procentowym minusie, choć wrzesień (32 199 szt.) był lepszy od ubiegłorocznego o 4,4 proc. Co ciekawe, pełne hybrydy i hybrydy plug-in stanowią tam niemal połowę (48,8 proc.) rejestracji. Elektryki mają tam imponujący udział 34,7 proc.
Koreańczycy jadą po dublet
W tym roku nic nie sprzedaje się tam lepiej niż elektryczna Kia EV3 (7 994 szt.). Koreańska marka zmierza tam po dublet po drugie miejsce zajmuje Kia Picanto (7 402 szt.). Ubiegłoroczny bestseller Tesla Model Y (5 983 szt.) powrócił na podium po wygranym wrześniu, ale sprzedaż spadła o ponad połowę. O tegoroczne podium walczy też inna nowość – Skoda Elroq (5 694 szt.).

Czołową piątkę uzupełnia Kia Niro (5 147 szt.), która była tam hitem salonów koreańskiej marki w zeszłym roku. Dealerzy w Holandii sprzedali w tym roku też sporo Toyot. Największy wzięciem cieszyły się modele Yaris Cross (4 899 szt.) oraz Aygo X (4 747 szt.). Do pierwszej dziesiątki załapały się też Ford Kuga (4 205 szt.), Tesla Model 3 (4 076 szt.) i Skoda Kodiaq (3 935 szt.).
Nikt tu nie sprzedaje więcej niż Kia
Po 9 miesiącach liderem holenderskiego rynku dalej jest Kia (28 738 szt.) Po wygraniu zeszłego miesiąca drugie miejsce przejęła Toyota (20 033 szt.). O pozycję wicelidera dalej będzie rywalizować Volkswagen (19 870 szt.). Najbliżej podium są z kolei Skoda (17 115 szt.), BMW (16 823 szt.) i Renault (16 538 szt.). Czołówkę rankingu sprzedaży stanowią też Volvo (13 540 szt.) oraz Hyundai (12 722 szt.). Obecność w Top 10 holenderskiego rynku odhaczają jeszcze Ford (11 534 szt.) oraz Peugeot (11 005 szt.).