Nowy MG HS z ceną 105 900 zł wjechał z bramą do polskich garaży. To był rekordowy miesiąc dla całego rynku

MG HS
Podaj dalej

Wrzesień na polskim rynku motoryzacyjnym był rekordowy pod wieloma względami. Był to najlepszy dziewiąty miesiąc roku w historii pomiarów Instytutu Samar (od 32 lat). Dodatkowo rekordowe udziały zaliczyły samochody elektryczne oraz te od chińskich producentów (po 8,9 proc.). Reprezentant tych ostatnich, MG HS, sensacyjnie wbił się nawet do czołowej dziesiątki miesiąca.

Najnowsze dane IBRM Samar pokazują, że Polacy we wrześniu wyjątkowo często wizytowali salony samochodowe. Zarejestrowano niemal 50 tys. (49 857 szt.) aut osobowych, czyli o 20,2 proc. więcej niż we wrześniu 2024 r. Był to zarazem najlepszy wrzesień w historii pomiarów Samaru, czyli od 1993 r. Po 9 miesiącach licznik nowych aut osobowych w Polsce dobił do 427 891 szt. W analogicznym okresie ubiegłego roku wynik był o 7,3 proc. gorszy.

MG HS po raz pierwszy w Top 10 miesiąca w Polsce

We wrześniu 2025 r. najwięcej rejestracji miały flotowe hity. Toyota Corolla (2 198 szt.) znów wyprzedziła Skodę Octavię (2 079 szt.), choć niewielką różnicą. Na podium znalazła się też Kia Sportage (1 218 szt.), która okazała się najpopularniejszym SUV-em.

mg-hs-super-hybrid-nowy-suv
MG HS Hybrid+. // fot. materiały prasowe

Kolejne 3 miejsca w rankingu miesiąca zajęły Toyoty: RAV4 (1 078 szt.), C-HR (1 059 szt.) oraz Yaris Cross (1 028 szt.). Do progu tysiąca rejestracji niewiele zabrakło Volkswagenowi T-Roc’kowi (986 szt.) oraz Toyocie Corolli Cross (973 szt.). Sensacją na 9. miejscu było chińskie MG HS (794 szt.), które we wrześniu wyprzedziło Toyotę Yaris (783 szt.).

Corolla jedzie po obronę tytułu

Po trzech kwartałach najpopularniejszym modelem 2025 r. jest urzędujący bestseller, Toyota Corolla (18 031 szt.). Wiceliderem jest jej główny rywal, czyli Skoda Octavia (14 781 szt.). Rywalizacja o najniższy stopień podium mocno się zacieśnia.

W walce są zwłaszcza dwa SUV-y: Toyota C-HR (10 973 szt.) oraz Kia Sportage (10 379 szt.). W kontakcie jest też Toyota Yaris Cross (9 743 szt.), wyprzedzająca Hyundaia Tucsona (8 772 szt.). Za bestsellerem segmentu B, Toyotą Yaris (8 080 szt.) są Volkswagen T-Roc (7 295 szt.) i Toyota RAV4 (6 726 szt.).

Toyota COROLLA-Hatchback
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Dziesiątkę zamyka Dacia Duster (6 373 szt.), która o włos wyprzedza Volvo XC60 (6 306 szt.). Kolejne lokaty zajmują Skody: Kamiq (5 585 szt.) i Superb (5 515 szt.). Jednak zaraz może ich przeskoczyć MG HS (5 370 szt.), które już „łyknęło” Skodę Fabię (5 319 szt.).

Podium wydaje się nie do ruszenia

Wśród marek po 9 miesiącach liderem polskiego rynku jest zdecydowanie Toyota (68 633 szt.). Japońska marka ma sporą przewagę nad Skodą (45 522 szt.), a ta nad trzecim Volkswagenem (30 792 szt.).

Zacięta rywalizacja toczy się tuż za podium, gdzie koreańskie marki tną się na pojedyncze rejestracje z niemieckim trio klasy premium. Po sierpniu czwartą lokatę ma Kia (23 360 szt.), ale niedaleko za nią jest BMW (22 543 szt.).

Z kolei Hyundai (21 530 szt.) ma niewielki zapas nad Audi (21 453 szt.), a blisko jest też Mercedes (21 206 szt.). Top 10 uzupełniają marki z jednego koncernu: Dacia (15 866 szt.) i Renault (15 092 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również