Ekonomiczny subkompakt od Stellantis

Nowa Lancia Ypsilon dostępna w układzie mild-hybrid oznacza powrót historycznej marki. Włosi skupiają się na hybrydzie oraz wersji w pełni elektrycznej i na chwilę obecną celują w swój lokalny rynek. Dziennikarze z portalu motor1 sprawdzili, jakim spalaniem cechuje się najnowszy subkompakt koncernu Stellantis.
Pod maską najnowszego Ypsilona znajduje się silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra i mocy 110 koni mechanicznych. Jak na samochód tych rozmiarów, to bardzo obiecująca konfiguracja. Samochód cechuje się także solidnym wykończeniem i niezłą przestrzenią w środku. Ale jego największym atutem może być wyjątkowo niskie zużycie paliwa.
Włoscy dziennikarze z portalu Motor1 sprawdzili najnowszą Lancię na swojej standardowej trasie liczącej 360 kilometrów. W teście realnego zużycia Ypsilon osiągnął wynik 4,05 l/100 kilometrów. Jednakże, w teście jazdy ekonomicznej, dziennikarzom udało się zejść do wyniku 3,1 l/100 kilometrów. Z takim spalaniem będziemy mogli pokonać najnowszą Lancią 100 kilometrów za mniej niż 18 złotych.

Włosi chwalili najnowszą Lancię za jakość wykonania i dynamiczny silnik. Ich samochód był wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i najbogatszą wersję wyposażenia. Oprócz 17-calowych felg i w pełni diodowych reflektorów, ich samochód był wyposażony także w cyfrowy zestaw wskaźników, czy system informacyjno-rozrywkowy z 10,25-calowym ekranem. Koncern Stellantis zdecydował się także wyposażyć Lancię w bezprzewodową ładowarkę, kamery z przodu i z tyłu, czy adaptacyjny tempomat.
Spalanie na tle konkurencji – wygląda świetnie
Nawet przy założeniu spalania 4,05 l/100 kilometrów, które dziennikarze osiągnęli przy normalnej jeździe, Lancia plasuje się w ścisłej czołówce. Koncern Stellantis wyprzedza tym samym Mazdę 2, Nisasna Micrę, czy Skodę Fabię. Wszystkie te modele osiągnęły wyższe spalanie na 100 kilometrów.
W segmencie kompaktowych aut benzynowych, jedynymi modelami, jakie spaliły mniej, to mniejsza Toyota Aygo X (4 l/100 km), czy Opel Corsa (3,95 l/100 km). Świetny wynik osiągnął także bliski krewny z koncernu Stellantis w postaci Peugeota 208 Hybrid 100 (3,85 l/100 km).
