Nowy ST dostanie pod maskę czterocylindrowy Ecoboost o pojemności 2,3-litra, jest to jednostka znana m.in. z Mustanga i Focusa RS. Nie wiadomo jeszcze ile koni będzie generował nowy silnik ale można spodziewać się mocy w okolicach 300KM, co oznacza, że model ten będzie jednym z najmocniejszych w segmencie.

Cała moc zostanie przeniesiona na przednią oś, bowiem napęd AWD będzie zarezerwowany wyłącznie dla wersji RS.

Nowa generacja sportowego Focusa wyróżnia się atrakcyjną sportową stylistyką. Wizualnie Focus ST przypomina nieco usportowioną wersję ST-Line. Z tyłu znajdziemy dyfuzor z wkomponowanymi dwoma dużymi końcówkami wydechu. Wnętrze również przejdzie szereg zmian.

Poza sportową kierownicą pojawią się tutaj dodatkowe zegary oraz kubełkowe fotele Recaro obite grubszym, bardziej wytrzymałym na przetarcia materiałem niż w ostatniej generacji RS. Na konsoli środkowej umieszczona zostanie najnowsza wersja systemu fordowskiego infotainmentu – Sync 3. ST będzie wyposażony także w system start/stop. Niestety w środku nie znajdziemy tradycyjnego hamulca ręcznego, który zastąpiony został przyciskiem.