Nowy duży SUV za 86 tys. zł stawia konkurencję pod ścianą. Nikt nie oferuje tyle w tej cenie

Samochody w nadwoziu typu SUV cieszą się niesłabnącą popularnością, a coraz wyżej w rankingach sprzedażowych znajdują się te z chińskimi korzeniami. Tamtejsi producenci cały czas badają europejski rynek, proponując nam kolejne samochody. Co ważne, Chińczycy zrozumieli, że elektrykami nie podbiją świata, więc i ten SUV ma tradycyjny silnik spalinowy. Stawia na prostotę i jest praktycznie dwa razy tańszy od konkurencji. 

suv-forthing-t5
Podaj dalej

Czy ten SUV będzie sprzedażowym hitem?

suv-forthing-t5
fot. Dongfeng

Na to pytanie nie będziemy w stanie odpowiedzieć przez najbliższych kilka miesięcy. Ale na papierze wydaje się, że Dongfeng ze swoją marką Forthing ma wszystkie papiery na to, aby trafić w gusta europejskich klientów. Co ciekawe, teraz rozpoczął na naszym kontynencie sprzedaż także nieco starszego modelu, stawiającego głównie na prostotę i niską cenę. Ale pod względem technologicznym nie ustępuje na krok najnowszym modelom koncernu. 

Obecnie Dongfeng nie może pochwalić się wyjątkowymi wynikami sprzedażowymi w Europie. Ale oferta tej marki nie jest zła. Obecnie flagowym modelem jest SUV Forthing T5 Evo o długości 4,6 metrów z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.5 i mocy 197 KM. Ten samochód zaczyna się od 123 000 złotych. Czyli mniej niż słabsza i mniejsza Skoda Karoq. 

Ale firma Donfgeng, zanim wprowadziła wersję Evo, w 2018 roku zaprezentowała pierwszego SUV-a o nazwie Forthing T5. Pod względem technicznym i technologicznym to dokładnie te same samochody. Teraz ten pierwszy trafia na Stary Kontynent, a dokładniej rzecz biorąc do Rosji. Ma on zaimponować klientom większą prostotą, wizualną skromnością, ale przede wszystkim, dużo niższą ceną. SUV będzie na chwilę obecną oferowany w jednej specyfikacji za cenę 86 000 złotych. 

suv-forthing-t5
fot. Dongfeng

Nie tak stylowy jak wersja Evo, ale wciąż kuszący 

Nieco starszy SUV korzysta z tej samej platformy i jest tak naprawdę dokładnie tym samym samochodem, co wersja Evo. Nie jest po prostu tak stylowy i ma bardziej klasyczny krój. Chińskie samochody oferowane w Rosji mają jednak mniejszą moc niż w innych krajach ze względu na benzynę o niższej liczbie oktanowej. Silnik spalinowy o pojemności 1.5 będzie więc dostosowany do 144 koni mechanicznych. Co ciekawe, to jednostka pochodząca od Mitsubishi, sparowana z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. 

W ofercie znajdzie się jedna wersja wyposażeniową, w której klienci mają znaleźć wszystko, czego będą potrzebowali. Nie zabraknie więc klimatyzacji, podgrzewanych i elektrycznie sterowanych przednich foteli, panoramicznego dachu, czy skórzanej tapicerki. SUV ma także tylne czujniki parkowania i szereg systemów bezpieczeństwa. 

suv-forthing-t5
Tak prezentuje się SUV w nieco bardziej stylowej (ale i odrobinę droższej) wersji Evo // fot. Dongfeng

Jak na dzisiejsze standardy SUV oferuje bardzo ciekawy stosunek jakości i wyposażenia do ceny. Za podobną konfigurację w europejskiej konkurencji musielibyśmy przecież zapłacić przynajmniej dwukrotność tej ceny. Czy to jednak wystarczy, aby sprzedaż Dongfeng wystrzeliła? Czas pokaże.

Przeczytaj również