Najnowsze dane ODMD pokazują, że turecki rynek samochodowy rozrósł się do rekordowych rozmiarów. Od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam aż 715 695 samochodów osobowych. To o 6,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wyjątkowo udany był tam zeszły miesiąc, bo w samym lipcu rejestracje przekroczyły próg 100 tys. egzemplarzy (107 718 szt.). Oznacza to drugi najlepszy lipiec w historii (rekordowy był w 2023 r. z 112 459 rejestracjami).

Bestsellerowy Fiat oddaje prowadzenie
Ranking modelowy w Turcji otwiera tym razem Renault Clio (27 283 szt.). Prowadzenie oddaje wieloletni bestseller tego rynku, czyli Fiat Egea (24 536 szt.). Sedan znany u nas niegdyś jako Fiat Tipo zaliczył 28,3-procentowy zjazd. Teraz bardziej niż o odbicie pierwszej lokaty, musi martwić się o obronę pozycji wicelidera. Trzeci Renault Megane (sedan) ma bowiem już 24 143 rejestracje. Co ciekawe, najpopularniejszym SUV-em jest tam już chińskie BYD Seal U (21 281 szt.). Wyprzedza nawet hit tureckiej marki, którym jest Togg T10 X (19 821 szt.).

Z pierwszej piątki wypadła Toyota Corolla (19 217 szt.), oferowana tam w sedanie i kombi. Wyjątkowo wysoko, bo aż na 7. miejscu znalazła się elektryczna Tesla Model Y (17 026 szt.). W jej cieniu znalazł się nawet Fiat Egea Cross (15 212 szt.) i Toyota C-HR (13 891 szt.). Top 10 uzupełnia Peugeot 2008 (13 859 szt.), choć potencjał na tę lokatę mają także Citroen C4 X (12 432 szt.) i Hyundai i20 (12 338 szt.).
Renault przejmuje kontrolę
Wśród marek Renault (70 003 szt.) także przejęło pierwsze miejsce kosztem Fiata (62 387 szt.). Na podium utrzymuje się Ford (56 183 szt.) przed Volkswagenem (54 742 szt.). Rezultaty o ponad połowę poprawiła Toyota (50 638 szt.). Za nią, mimo wzrostów, są Peugeot (47 912 szt.), Opel (38 900 szt.), Hyundai (36 219 szt.) i Citroen (35 071 szt.). Do dziesiątki wskoczyło już BYD (29284 szt.)