Citroen e-C3 idzie jak burza
Według raportu PZPM, od stycznia do lipca 2025 r. w Polsce zarejestrowano 18 071 osobowych samochodów elektrycznych. To wzrost aż o 80,5 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Takie rezultaty mogą zaskakiwać, zwłaszcza że dominator segmentu, Tesla sprzedaje wyraźnie mniej aut. Najczęściej kupowany w Polsce Model Y ma o 14,8 proc. mniej rejestracji (1 302 szt.). Natomiast wicelider rankingu Model 3 aż o 26,9 proc. mniej (976 szt.).

Oba modele Tesli nie mogą jednak czuć się pewnie, zwłaszcza sedan. Tuż za nim plasuje się bowiem Citroen e-C3, który uzbierał już 916 rejestracji. Ten mały hatchback o prezencji crossovera ma jednak bardzo ciekawą ofertę. Konfigurator na oficjalnej stronie sugeruje, że przy abonamencie na 3 lata i pełnym dofinansowaniu z programu „NaszEauto” (40 tys. zł), miesięczna rata wynosi nawet 111 zł brutto. To sprawia, że salony francuskiej marki co miesiąc mierzą się ze sporymi zapytaniami o ten model.

Wielkim hitem lipca było też BMW iX2, które z 624 rejestracjami nagle wskoczyło nie tylko do Top 10. Udany miesiąc pozwolił na awans aż na 4. miejsce. Elektryk z segmentu premium wyprzedził nawet tanią Dacię Spring (593 szt.), czy hit czerwca, Forda Explorera EV (578 szt.). W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się elektryków są modele, które przekroczyły próg pół tysiąca rejestracji. Ta sztuka udała się na razie jeszcze Skodzie Elroq (517), Hyundaiowi Kona Electric (508), Mini Cooperowi (506) oraz Leapmotor T03 (502).

Rynek rośnie, Tesla traci
Liderem polskiego rynku wśród marek jest oczywiście Tesla (2 291 szt.). Co ciekawe, to jedyna marka z polskiego Top 10, która ma gorszy wynik od zeszłorocznego (-20,9 proc.). Reszta rośnie jak na drożdżach. BMW po wzroście o 110,3 proc. awansowało na fotel wicelidera (1 449 szt.). Hyundai jest już trzeci (1 216 szt.), bo zyskał aż 320,8 proc.

Z trójki wypadła Kia (1 153 szt.), mimo poprawy wyniku o 88,7 proc. Citroen urósł aż o 1 139 proc. i jest piąty z 1 103 rejestracjami. Oznacza to, że 21,66 proc. sprzedanych aut przez francuską markę, to właśnie elektryki.

Największym wzrostem w Top 10 wykazuje się jednak BYD (+3 435,7 proc.). Chiński brand już prawie dobił do tysiąca rejestracji (990), podobnie jak Ford i Mercedes (oba po 902). Dziesiątkę uzupełniają inne marki premium: Mini (798) oraz Audi (728).