Po raz pierwszy w historii DTM silniki V8 BMW, Mercedesa oraz Audi wytwarzały będą więcej niż 500KM. Regulacje dotyczą również aerodynamiki. Zmieniona została geometria przedniego spoilera, podwozie oraz tylne dyfuzory. Widocznym zmianom uległy także tylnie skrzydło oraz system DRS.
Również opony będą inne. Hankook zaprojektował ogumienie, które daje lepszą przyczepność, ale szybciej się zużywa. Kierowcy będą musieli pogodzić te dwa czynniki tak, aby uzyskać jak największe korzyści. Stosunkowe najmniejsze różnice wprowadzone zostały w komponentach nadwozia. Większość konstrukcji opiera się o te z zeszłego roku.
Mattias Ekstrom, kierowca Audi i reprezentant kierowców DTM : Wszystkie zmiany w samochodach są bardzo widoczne. Szczególnie połączenie mniejszej aerodynamiki, większej mocy i nowych opon. Z tego co widzę to zmierzamy w bardzo dobrym kierunku i na pewno będziemy mieć mnóstwo zabawy w tym roku.
Sezon wystartuje na torze Hockenheim w terminie od 5 do 7 maja.