Toyota pokazała pierwszy projekt nowej Corolli

Oczywiście, najnowsza Toyota Corolla zaprezentowana na zdjęciach to na chwilę obecną dopiero samochód koncepcyjny. Jednakże, z zewnątrz powinien być bardzo zbliżony do wersji produkcyjnej. Najważniejsze zmiany na pewno będą miały miejsce w kabinie.
Japończycy ujawnili więc koncepcyjną, trzynastą generację Corolli. Toyota obiera tu całkowicie nowy, radykalny kierunek. Bardzo krótka maska przednia i brak widocznego wydechu wskazują, że ten model będzie dostępny jako samochód elektryczny. Ale Japończycy od lat stawiają na wielokierunkowy rozwój, więc Corolla z pewnością otrzyma też silniki spalinowe i hybrydy.
Toyota od dawna pracuje nad rozwojem nowych silników spalinowych o pojemności 1.0 i 2.0 litrów. Cała rodzina ma mieć cztery cylindry, dzięki czemu Toyota zmniejszyła znacząco ich rozmiar i wysokość położenia pod maską. To pozwoli umieścić je w przestrzeni, w której obecnie pracują 3-cylindrowe silniki. Nowe jednostki będą mogły także pracować na paliwie syntetycznym. Być może trafią finalnie także do Europy.

Będzie sprzedażowym hitem?
Nowa Corolla trafi do produkcji dopiero w przyszłym roku. Do tego czasu producent z pewnością wprowadzi pewne udoskonalenia jeśli chodzi o kształt. Ale nie powinniśmy spodziewać się radykalnych zmian względem konceptu. Z pewnością zmianom ulegnie jego wnętrze. Wszystkie fizyczne przyciski w koncepcie odeszły w zapomnienie. Mamy za to kilka powierzchni dotykowych na kierownicy, czy dodatkowe ekrany po bokach cyfrowego zestawu wskaźników. Brakuje jednak ogromnego ekranu systemy multimediów.
Czy produkcyjna Corolla będzie wyglądać tak samo? Z pewnością nie, ale możemy już poznać kierunek, w jakim zmierza. Koncept na obecną chwilę przyciąga wzrok. Jest urzekający i futurystyczny, ale przypadnie do gustu także bardziej konserwatywnym klientom. Z przodu i z tyłu znajdziemy oczywiście popularne dziś paski LED-owe, a po bokach Japończycy postawili na opadającą linię szyb. Jeśli ceny utrzymają się na rozsądnym poziomie, producent może liczyć na kolejne sukcesy sprzedażowe.
