Nowa Mazda 6 zaprezentowana. Będzie elektryczna z dodatkiem benzyny

Mazda zaprezentowała swój nowy popularny model – „szóstkę”. Sedan będzie elektryczny i otrzyma napęd na tylną oś, ale spokojnie. Jeśli nie jesteście fanami pojazdów bezemisyjnych, japoński producent nie zapomni również o was. Mazda 6 dostępna będzie bowiem jako hybryda plug-in, będziemy musieli jednak przyzwyczaić się do nieco zmienionej nazwy – EZ-6. 

Nowa Mazda 6 zaprezentowana. Będzie elektryczna z dodatkiem benzyny
Podaj dalej

Nowa Mazda zaprezentowana

Mazda 6 w ostatnich latach nie miała łatwego życia. Choć model w Polsce nadal cieszy się dobrą popularnością, to jednak japoński producent wycofał go ze sprzedaży w całych Stanach Zjednoczonych jeszcze w 2021 roku. Samochodu od zeszłego roku nie mogli kupić także klienci w Wielkiej Brytanii i… Japonii. Średniej wielkości sedan dostępny był i jest cały czas na innych rynkach, w tym europejskim. Ale teraz Mazda zaprezentowała nową „6”, która na początek pojawi się w Chinach. 

Najnowszy model opracowany przez spółkę joint venture Changan Mazda otrzymał nazwę EZ-6. Elegancki sedan otrzyma napędy czysto elektryczne oraz hybrydowe. Samochód utrzymuje projektowy język o nazwie Kodo, który wszyscy dobrze znamy. Wśród zmian znajdziemy jednak częściowo oświetlonego grilla, czy wyskakujące klamki drzwi. Światła przypominają nieco Jaguara. Nad tylnym paskiem świetlnym znajduje się aktywny spojler, który jest zupełną nowością w sedanie. 

Mazda EZ-6 otrzymała 19-calowe, aerodynamiczne felgi, duży panoramiczny dach czy bezramkowe szyby w drzwiach. Informacje z Chin wskazują na to, że hybrydowy/elektryczny sedan oparty jest na chińskim Changan Shenlan SL03. Jest jednak bardziej prestiżowy od swojego starszego brata. Kabina nie wydaj się mieć wiele wspólnego z innymi projektami Mazdy dostępnymi na całym świecie. 

Czy będzie dostępna w Europie?

Razem z pierwszymi zdjęciami otrzymaliśmy także pierwsze specyfikacje techniczne, choć nie są one jeszcze pełne. Sedan będzie napędzany na tylną oś w wersji elektrycznej i ma idealny rozkład wagi 50:50. Z tyłu znajdziemy także wielowahaczowe zawieszenie. Pakiet akumulatorów o nieokreślonej mocy ma wystarczyć na ponad 500 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Z kolei hybryda plug-in będzie mogła przejechać na pełnym baku i baterii 1000 kilometrów. 

Samochód jest nieco większy niż stara Mazda 6. Skoro o tym mowa, japoński producent na chwilę obecną nie przewiduje nowego modelu na nasz rynek. Możemy jednak liczyć na to, że w przyszłości będą pojawiać się takie pojazdy jak EZ-6. Ten trafi do sprzedaży w Chinach po publicznym debiucie na salonie samochodowym w pekinie, który będzie miał miejsce pod koniec tego tygodnia. 

Przeczytaj również