Niezwykłe trudy Sardynii

Począwszy od 2015 roku Rajd Sardynii ma swoją bazę na zachodnim wybrzeżu wyspy – w miejscowości Alghero. Oznacza to rywalizowanie na nawierzchni, którą prawdopodobnie można uznać za najbardziej wymagającą w całym kalendarzu.

Niezwykłe trudy Sardynii
Podaj dalej

Jacques Morelli, manager programu WRC firmy Michelin: Od czasu, kiedy WRC nie odwiedza już Grecji, Rajd Sardynii stał się jedyną imprezą w kalendarzu, która rozgrywa się na tak twardej nawierzchni. OS5 Tergu-Osilo może i ma długość zaledwie 14,14 km, jednak prawdopodobnie jest to najtwardszy odcinek w całych mistrzostwach. Co więcej, jest on częścią pętli, której długość wynosi 64km. Wygląda na to, że będzie to niesamowity wysiłek dla opon. Myślę, że sprawiedliwym określeniem będzie to, że Sardynia jest najcięższą rundą w kalendarzu dla załóg i ich samochodów, jednak wcześniejsze testy wykazały, że nasze opony potrafią to wytrzymać.

Na Rajd Sardynii Michelin przygotowało kilka rodzajów opon – Michelin LTX Force S5 oraz H4, których używać będą załogi WRC, oraz LTX Force H90 i S80 dla samochodów WRC 2. Dla tych pierwszych limit zużycia wynosi 28 sztuk, zaś dla drugich 26. Michelin przywozi na tę rundę łączną ilość 1320 opon, którymi zarządzało będzie 2 koordynatorów, 4 doradców, 8 montażystów, 1 oficer prasowy oraz manager programu WRC – Jacques Morelli.

Przeczytaj również