Niezwykła metoda kradzieży paliwa

Niezwykła metoda kradzieży paliwa

Podaj dalej

We Francji zatrzymano przestępców, którzy ukradli paliwo warte 150 tysięcy euro. Metoda zastosowana przez rabusiów okazała się bardzo prosta, wystarczyło użyć domyślnego pinu „0000”, jakim posługiwali się pracownicy okradzionych stacji benzynowych.

Jak donosi gazeta, pięciu mężczyzn z Val-d’Oise i Seine-Saint-Denis oferowało w serwisach społecznościowych pomoc w tankowaniu samochodów „w niewiarygodnie niskich cenach”. Kradzieży dokonano za pomocą „cudownych” urządzeń do zdalnego sterowania dystrybutorami paliwa.

Urządzenia te jednak nie zadziałałyby, gdyby wcześniej nie uzyskano dostępu do ich sterowania. Po odblokowaniu domyślnym pinem „0000” złodzieje mogli spokojnie napełniać własne zbiorniki paliwem, które następnie odsprzedawali po niższej cenie.

 

Proceder odbywał się głównie nocą i przebiegał w sposób następujący – na stację benzynową podjeżdżało auto, w którym znajdował się pilot potrzebny do zresetowania cen paliwa i usunięcia ewentualnych limitów. W efekcie obsługa stacji nie miała informacji, że dany dystrybutor znajduje się w użytku.

Auto posiadało duży zbiornik, do którego pompowano (najprawdopodobniej korzystając z dystrybutora wyposażonego w tzw. „szybką pompę” dla samochodów ciężarowych) od 2 do 3 tysięcy litrów. Pierwsze aresztowania w związku z tą sprawą miały miejsce już w kwietniu 2018 roku, a teraz doszło do rozbicia całej grupy po niemal rocznym śledztwie.

Egzamin na prawo jazdy kolejnej kategorii bez części teoretycznej? Jest odpowiedź Ministerstwa

W sumie stwierdzono około 170 tego typu kradzieży, które naraziły stacje benzynowe na stratę co najmniej 120 tys. euro.

Policja podkreśla, że cały proceder był możliwy dzięki całkowitemu zlekceważeniu zasad bezpieczeństwa przez właścicieli stacji. Domyślne piny składające się z samych zer po to są tak ustawiane są przez producentów urządzeń, by użytkownik mógł sam je zmienić i dopiero w ten sposób zabezpieczyć urządzenie przed niepowołanym dostępem.

 

 

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News