Sobotnie zmagania otworzyła najdłuższa w ten weekend próba Lardier Et Valenca – Faye licząca ponad 50 kilometrów. Szansy rywalom nie dał Sebastien Ogier, który powiększył przewagę nad Krisem Meeke o 10,5 sekundy. – Ten czas to dobra wiadomość. Było bardzo ślisko niż się spodziewałem. Spróbujemy dalej tak jechać – powiedział na mecie Francuz. Na warunki narzekał Meeke: – Na drogę wyleciało sporo śniegu. Było też bardzo brudno. Zrobiłem co mogłem na tej drodze – tłumaczył Brytyjczyk, który uzyskał drugi czas. Ryzyko podjął Andreas Mikkelsen, który założył opony z kolcami, przez co stracił ponad minutę do Ogiera. – To nie był dobry wybór. Spróbowaliśmy czegoś innego, ale droga była inna niż oczekiwaliśmy – komentował Norweg. Kłopoty miał także Dani Sordo, który zatrzymał się i zmieniał oponę. – Była bardzo śliskie hamowanie na którym obróciliśmy się i uderzyliśmy tyłem w bandę – mówił Hiszpan.
Kłopoty w WRC 2 miał jadący wczoraj świetnie Elfyn Evans, który przebił oponę i stracił prowadzenie. Pomimo drobnej przygody nowym liderem został Armin Kremer. Hubert Ptaszek przesunął się na 7. miejsce. – To był bardzo długi oes, ale jesteśmy na miejscu. Czas mógłby być lepszy, ale z drugiej strony widziałem kilku kierowców poza drogą – tłumaczył Polak. W RC4 awans na 8. pozycję zaliczył Tomek Gryc, natomiast Sławek Ogryzek utrzymał swoją pozycję.
Sordo stop ss9 #wrcpic.twitter.com/yHoomMJOyO
— pjea (@pjea_com) styczeń 23, 2016
Kolce okazały się idealnym wyborem na OS 10, z czego skorzystał Andreas Mikkelsen. Norweg znokautował konkurencję i okazał się szybszy od drugiego Ogiera o ponad 40 sekund. – Dobrze dobraliśmy opony, ale nie wiem czy odrobiliśmy straty z poprzedniego oesu – powiedział trzeci kierowca Volkswagena, który pomimo obaw powrócił na 4. pozycję. Prowadzenie utrzymał Ogier. – Bardzo trudny oes ze względu na opony. Zjazd był szczególnie śliski. Brak przyczepności wpłynął na mój rytm – skomentował Francuz. Kierowca Volkswagena powiększył przewagę do ponad 30 sekund. – Uderzyliśmy w coś po poślizgu. To był bardzo trudny oes. Po tej przygodzie straciliśmy pewność – tłumaczył kolejną stratę Meeke. Kłopoty tym razem ze skrzynią biegów miał Dani Sordo. Drobną przygodę zaliczył także Bryan Bouffier.
@AS_PipoLopez salida de @FDelecour@peugeotsport en la misma curva que suarez pic.twitter.com/O4W7eApc2m
— Jordi Perez (@Nuitevo) styczeń 23, 2016
Po drugim już przebiciu opony na OS 9, niesamowity czas uzyskał Elfyn Evans. Walijczyk jadący nowym Fordem Fiestą R5 Evo wykręcił znakomity 7. czas i wrócił na pozycję lidera w WRC 2. Jeszcze lepiej poradził sobie Jose Antonio Suarez w Peugeocie 208 T16, który był 6. Za tą dwójka uplasował się Hubert Ptaszek. Trzecie miejsce w WRC 2 to najlepszy wynik w karierze dla Polaka. Ptock zajął również znakomite 10. miejsce w generalce Na OS 10 to nie był koniec niespodzianek – jadący ośką Ole Christian Velby był 13. i wyprzedził trzy samochody WRC.