Niemiecki SUV, dostępny teraz od ręki za grosze, utworzył kilometrowe kolejki do salonów. Spala nawet 4 litry na setkę

Rzadko się zdarza, aby SUV był najlepiej sprzedającym się modelem w Europie. Jednak w sierpniu absolutnym hitem był właśnie model z tego segmentu. Z racji szalonych wyprzedaży kończącej się generacji, tłumy klientów skorzystały z okazji. Co ciekawe, połowę wolumenu sprzedano w zaledwie jednym kraju.

Volkswagen T-Roc
Podaj dalej

Z danych JATO Dynamics wynika, że zeszły miesiąc był całkiem udany dla europejskich dealerów. Na 28 głównych rynkach (25 krajów UE, Wielka Brytania, Norwegia, Szwajcaria) Starego Kontynentu zarejestrowano 790 177 nowych aut. To o 5 proc. więcej niż w sierpniu 2024 r. Miesiąc na plusie to zasługa rynków, które zanotowały istotne wzrosty. Wśród nich była Polska (+15 proc.), ale też Hiszpania (+18 proc.), Austria (+25 proc.) i największe Niemcy (+5 proc.).

Niemiecki SUV na czele sierpniowego rankingu

Udział segmentu SUV wyniósł aż 57 proc., bo rejestracje crossoverów wzrosły o 11 proc. do 451 737 szt. Najlepiej sprzedającym się samochodem sierpnia w Europie był Volkswagen T-Roc. Z 14 693 rejestracji blisko połowę (7 001 szt.) kupiono w Niemczech. 98 proc. zamówień dotyczyło wersji benzynowych, a tylko 2 proc. dla zużywającego nawet 4 l/100 km diesla.

Volkswagen T-Roc silnik cena spalanie SUV wyniki sprzedaży moc
Volkswagen T-Roc. // fot. materiały prasowe

Niemiecki crossover zdołał wyprzedzić Dacię Sandero (13 834 szt.), która względem sierpnia 2024 r. sprzedawała się o 11 proc. gorzej. Mimo 8-procentowego spadku, zeszły miesiąc był udany dla Toyoty Yaris Cross. SUV oferowany tylko w pełnej hybrydzie znalazł się na europejskim podium z liczbą 12 201 rejestracji.

Hybrydy rosną w siłę

Walka o czołową trójkę była jednak zacięta. Zbliżone rezultaty miały bowiem Volkswagen Tiguan (12 094 szt.) oraz Renault Clio (12 091 szt.). W przypadku Tiguana uwagę zwraca, że najwięcej (37 proc.) zamówień dotyczyło hybrydy plug-in. Z kolei Clio aż 30 proc. sprzedanych modeli miało w pełnej hybrydzie.

Hybrydowe wersje królowały też w przypadku Hyundaia Tucsona (35 proc. HEV, 34 proc. MHEV, 20 proc. PHEV), który miał 11 350 rejestracji. Progu 10 tys. sztuk nie osiągnęły Dacia Duster (9 813), Toyota Yaris (9 666), Opel/Vauxhall Corsa (9 585) i Volkswagen Golf (9 444).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również