Niemcy oczarowani pojemnym Fiatem polskiej produkcji. To najpopularniejsza alternatywa dla aut niemieckich marek lub koncernów

Nikogo raczej nie dziwi, że Niemcy kupują przede wszystkim auta niemieckich marek lub koncernów. Który samochód spoza tego kręgu jest tam najpopularniejszą alternatywą? To niemała ciekawostka, bo jest nim bardzo pojemny Fiat produkowany w Polsce.

Fiat Ducato wnętrze ekran dotykowy
Podaj dalej

Niemiecki rynek to absolutna potęga w Europie. Z danych KBA wynika, że od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam 1 667 591 samochodów osobowych. To o 2,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oczywiście, branża tęskni za czasami przedpandemicznymi, gdy po 7 miesiącach tych rejestracji było ponad 2,8 mln. Jednak sam lipiec był wzrostowy (+11,1 proc.) dzięki 264 802 rejestracjom.

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf. // fot. materiały prasowe

Jakie samochody kupują Niemcy?

W tym roku całe podium w Niemczech jest obsadzone przez modele Volkswagena. Mimo spadku rejestracji o 22,9 proc. prowadzenie utrzymuje Golf (50 733 szt.). Jednak tuż za nim jest T-Roc z liczbą 48 023 rejestracji. Podium uzupełnia Tiguan (39 174 szt.), a Passat (28 125 szt.) zapewnia Top 4 dla VW. W czołowej piątce jest w końcu coś innej marki, choć też niemieckiej, czyli Opel Corsa (28 084 szt.).

Volkswagen T-Roc silnik cena spalanie SUV wyniki sprzedaży moc
Volkswagen T-Roc. // fot. materiały prasowe

Niemcy dużo chętniej niż rok temu (+41,4 proc.) kupują BMW X1 (27 594 szt.), które znalazło się tuż przed modelem Grupy VW, Skodą Octavią (27 535 szt.). Największy europejski koncern obsadził też ósmą lokatę SEAT-em Leonem (23 084 szt.), ale zaraz za nim ciekawostka. Samochód, który nie ma niemieckiego brandu ani właściciela. Chodzi o Fiata Ducato (22 447 szt.), czyli lekkiego dostawczaka produkowanego w Gliwicach.

Fiat Ducato
Fiat Ducato. // fot. materiały prasowe

Myli się ten, kto sądzi, że ten pakowny Fiat z Polski jest tam jedynie autem użytkowym dla firm. U naszych zachodnich sąsiadów panuje wielka moda na przerabianie tego modelu na kampera. Niemcy pełne są firm, które mają gotowe zabudowy dopasowane dla Ducato. W tym roku sprzedaż tego modelu jest wyższa o 18,4 proc. Efekt? Wyprzedza nawet Audi A6 (21 486 szt.), BMW Serii 5 (21 413 szt.) czy Mercedesa GLC (21 283 szt.). W cieniu Fiata Ducato jest też Opel Astra (21 044 szt.), Volkswagen ID.7 (20 782 szt.) czy bezpośredni rywal – VW Transporter (20 319 szt.).

Fiat Ducato kamper
Fiat Ducato (konwersja na kampera). // fot. materiały prasowe

Sprzedaż innych Fiatów nie powala

Sumując rejestracje wszystkich modeli, zdecydowanym liderem niemieckiego rynku jest Volkswagen (337 936 szt.). Co piąte nowe auto w Niemczech jest właśnie tej marki. Drugi w rankingu Mercedes (151 612 szt.) ma ponad dwa razy mniej rejestracji. W czołowej trójce jest jeszcze BMW (143 607 szt.), wyprzedzające Skodę (132 375 szt.) i Audi (114 903 szt.). Za szóstym Oplem (76 024 szt.) sklasyfikowany jest Ford (64 683 szt.). Fiat jest dopiero siedemnasty, bo poza Ducato sprzedaż aut włoskiej marki nie idzie najlepiej (-19,2 proc.). Fiat 500 ma bowiem 4 572 rejestracji, a produkowany w Polsce Fiat 600 – 4 097.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również