Niemiecki rynek to absolutna potęga w Europie. Z danych KBA wynika, że od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam 1 667 591 samochodów osobowych. To o 2,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oczywiście, branża tęskni za czasami przedpandemicznymi, gdy po 7 miesiącach tych rejestracji było ponad 2,8 mln. Jednak sam lipiec był wzrostowy (+11,1 proc.) dzięki 264 802 rejestracjom.

Jakie samochody kupują Niemcy?
W tym roku całe podium w Niemczech jest obsadzone przez modele Volkswagena. Mimo spadku rejestracji o 22,9 proc. prowadzenie utrzymuje Golf (50 733 szt.). Jednak tuż za nim jest T-Roc z liczbą 48 023 rejestracji. Podium uzupełnia Tiguan (39 174 szt.), a Passat (28 125 szt.) zapewnia Top 4 dla VW. W czołowej piątce jest w końcu coś innej marki, choć też niemieckiej, czyli Opel Corsa (28 084 szt.).

Niemcy dużo chętniej niż rok temu (+41,4 proc.) kupują BMW X1 (27 594 szt.), które znalazło się tuż przed modelem Grupy VW, Skodą Octavią (27 535 szt.). Największy europejski koncern obsadził też ósmą lokatę SEAT-em Leonem (23 084 szt.), ale zaraz za nim ciekawostka. Samochód, który nie ma niemieckiego brandu ani właściciela. Chodzi o Fiata Ducato (22 447 szt.), czyli lekkiego dostawczaka produkowanego w Gliwicach.

Myli się ten, kto sądzi, że ten pakowny Fiat z Polski jest tam jedynie autem użytkowym dla firm. U naszych zachodnich sąsiadów panuje wielka moda na przerabianie tego modelu na kampera. Niemcy pełne są firm, które mają gotowe zabudowy dopasowane dla Ducato. W tym roku sprzedaż tego modelu jest wyższa o 18,4 proc. Efekt? Wyprzedza nawet Audi A6 (21 486 szt.), BMW Serii 5 (21 413 szt.) czy Mercedesa GLC (21 283 szt.). W cieniu Fiata Ducato jest też Opel Astra (21 044 szt.), Volkswagen ID.7 (20 782 szt.) czy bezpośredni rywal – VW Transporter (20 319 szt.).

Sprzedaż innych Fiatów nie powala
Sumując rejestracje wszystkich modeli, zdecydowanym liderem niemieckiego rynku jest Volkswagen (337 936 szt.). Co piąte nowe auto w Niemczech jest właśnie tej marki. Drugi w rankingu Mercedes (151 612 szt.) ma ponad dwa razy mniej rejestracji. W czołowej trójce jest jeszcze BMW (143 607 szt.), wyprzedzające Skodę (132 375 szt.) i Audi (114 903 szt.). Za szóstym Oplem (76 024 szt.) sklasyfikowany jest Ford (64 683 szt.). Fiat jest dopiero siedemnasty, bo poza Ducato sprzedaż aut włoskiej marki nie idzie najlepiej (-19,2 proc.). Fiat 500 ma bowiem 4 572 rejestracji, a produkowany w Polsce Fiat 600 – 4 097.