Niemcy masowo tuningują Fiaty Made in Gliwice, po czym Polacy chętnie je odkupują. Kolejka rośnie jak w niedzielę pod Żabką

Niedawno pisaliśmy o tym jak Niemcy chętnie kupują produkowane w Polsce Fiaty Ducato. Nasi zachodni sąsiedzi masowo przerabiają je na samochody kempingowe. Okazuje się, że coraz większej liczbie Polaków podoba się ta idea. Jak pokazują najnowsze dane, sprowadzamy coraz więcej używanych kamperów, zwłaszcza na bazie dostawczych Fiatów.

Kamper Adria wnętrze
Podaj dalej

Fabryka Stellantis w Gliwicach nie może narzekać na brak zamówień. Produkowany tam Fiat Ducato jest kupowany nie tylko przez firmy, ale i osoby fizyczne. W Niemczech to jeden z najpopularniejszych modeli wśród klientów indywidualnych. Nie brakuje tam bowiem firm wyspecjalizowanych w tuningu dostawczaków, które przerabiane są na pełnoprawne kampery. Za naszą zachodnią to wielki biznes, który coraz bardziej podoba się także w Polsce.

Fiat Ducato kamper
fot. materiały prasowe

Fiaty i marki przerabiające Fiaty królują

Z najnowszych danych PZPM wynika, że w pierwszym półroczu Polacy sprowadzili 1 881 używanych samochodów kempingowych. To aż o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rejestracja używanego auta z zagranicy do celów kempingowych najczęściej wydawana jest na samochody marki Fiat. W pierwszym półroczu naliczono 584 szt., czyli o 7,9 proc. więcej niż po 6 miesiącach 2024 r. To przede wszystkim masowo przerabiane przez Niemców Fiaty Ducato.

Volkswagen California
fot. materiały prasowe

32,1-procentowy skok odnotowano w przypadku kempingowych Volkswagenów (np. California). Od stycznia do czerwca 2025 r. takich używek przybyło 173 szt. Podium kompletują kempingowe Fordy (głównie Transity), dla których wydano 115 dowodów (+7,5 proc.). Kampery innych producentów także są na plusie i to sporym. Na czwarte miejsce awansował Peugeot (87 szt., +38,1 proc.), wyprzedzając Mercedesa (82 szt., +10,8 proc.).

Ford Transit Custom Nugget
fot. materiały prasowe

Aż o 80,6 proc. w imporcie urosła niemiecka marka Capron (56 szt.), która ma gotowe zabudowy pod kampervany czy motorhome’y (marki Carado i Sunlight). Ich realizacje prześcignęły dotychczas popularniejsze konkurencyjnego brandu Hymer (55 szt.), Citroena (4 szt.), Dethleffsa (52 szt., +160 proc.) i Buerstnera (51 szt.).

Kamper Hymer wnętrze
fot. Hymer

Skąd sprowadzamy najwięcej samochodów kempingowych?

Najnowsze dane za pierwsze półrocze wskazują, że najpopularniejszym źródłem importu kamperów są Niemcy. W pierwszym półroczu ściągnęliśmy niemal tysiąc (974 szt.) takich pojazdów. To wzrost o prawie połowę (48,9 proc.). Druga pod względem popularności jest Francja (246 szt.), choć to źródło odnotowało spadek o -14 proc. Podium uzupełnia Holandia (159 szt.), a kampery odkupujemy też często ze Szwecji (105 st.) i Szwajcarii (90 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również