Neuville chce walczyć o tytuł

Thierry Neuville był zdecydowanie jedną z najlepiej prezentujących się postaci w tegorocznej stawce Rajdowych Mistrzostw Świata po świetnym powrocie do formy, której nie umiał znaleźć przez dwa poprzednie sezony.

Neuville chce walczyć o tytuł
Podaj dalej

Hyundai Motorsport  2017 Team Launch  Monza, 1st December 2016 Thierry Neuville Photographer: Sarah Vessely Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
Hyundai Motorsport

Zwycięstwo w czerwcowym Rajdzie Sardynii rozpoczęło dla Belga nieprzerwany rekord ukończenia każdego z kolejnych imprez w czołowej piątce. Co ważne, pięć ostatnich rajdów sezonu, począwszy od Rajdu Korsyki, kierowca Hyundaia kończył na podium.

Podczas oficjalnej prezentacji nowego i20 WRC przygotowanego na sezon 2017, Neuville był przekonany, że nowy samochód pomoże mu w utrzymaniu świetnej passy.

Mam ogromne oczekiwania w stosunku do nowego Hyundaia i20 Coupe – powiedział. – Jestem pewien, że pomoże nam w utrzymaniu dobrego i konkurencyjnego tempa w mistrzostwach świata. Moje wrażenia po pierwszych testach samochodu są bardzo pozytywne. Wzrost mocy jest niesamowity, a z dodatkowym poziomem przyczepności i własności jezdnych, daje nam niesamowitą pewność siebie do szybkiej jazdy.

– Mieliśmy bardzo pozytywny sezon i jestem szczęśliwy, że udało się go ukończyć na drugim miejscu w klasyfikacji. Oczywiście, stąd możemy już pójść tylko w jednym kierunku: w sezonie 2017 chcemy być w ścisłej czołówce i walczyć o tytuł.

Zespołowi koledzy Thierry’ego Neuvilla: Dani Sordo i Hayden Paddon również mają duże nadzieje przed czwartym sezonem Hyundaia z modelem i20. Cała trójka już podczas debiutu zasiądzie za kierownicą trzy-drzwiowego modelu podczas styczniowego Rajdu Monte-Carlo.

Paddon w tym roku celebrował swoje pierwsze zwycięstwo w WRC w Argentynie i ma nadzieje na kolejne zwycięstwa w sezonie 2017: – Chciałbym częściej walczyć o najwyższy stopień podium i prezentować bardziej równe tempo – wyjaśnił.  – Podoba mi się sposób, w jaki prowadzi się Hyundai i20 Coupe WRC i myślę, że będzie również miły dla oka z zewnątrz. Jestem również zadowolony, że będziemy mieli możliwość bardziej kompleksowego ustawiania samochodu i dostosowania go do wymogów danego kierowcy.

Dani Sordo był najbardziej zachowawczy z całej trójki, mówiąc o tym, że przed ustalaniem celów, chce poczekać aż rozpocznie się właściwa rywalizacja. – Przy tak dużych zmianach, musimy poczekać do pierwszych rajdów i zobaczyć, jak będą rozwijać się sprawy. Jestem jednak pewien, że będziemy konkurencyjni – powiedział.  – Kiedy po raz pierwszy usiadłem za kierownicą nowego i20 WRC, odebrało mi mowę. Ten samochód jest tak szybki.

Przeczytaj również