Nawet w salonach Citroena nie wierzyli, że przecena o 40 tys. zł zachęci do zakupu. Tymczasem Polacy biorą praktycznie tylko to auto

Dealerzy Citroena w ostatnich latach nie mieli dużych powodów do zadowolenia. Klientów raczej ubywało, ale w tym roku widać wyraźną poprawę. To efekt boomu na model, który w Polsce rzadko wpływa na poprawę notowań marki. A jednak, elektryczny Citroen e-C3 to najlepiej sprzedający się model francuskiego producenta w naszym kraju. Co więcej, może to być bestseller całego segmentu aut na prąd (BEV).

hybrydowy min suv Citroen C3 to dobra opcja dla oszczędnych
Podaj dalej

Samochody elektryczne zyskują na popularności w Polsce. Z jednej strony ludzie przekonują się, że w mieście jest to jeden z najwygodniejszych środków transportu. Z drugiej strony wiele daje program „NaszEauto”, z którym można wziąć dofinansowanie na nowego elektryka nawet do 40 tys. zł. Według nowego raportu PZPM wynika, że w sierpniu 2025 r. zarejestrowano 3 306 BEV-ów, co dało ich rekordowy udział na poziomie aż 7,8 proc. To więcej niż nowych diesli (2 719 szt.), których udział wyniósł 6,4 proc.

Tesla Model Y
Tesla Model Y. // fot. materiały prasowe

Przybywa chętnych na elektrycznego Citroena

Po 8 miesiącach licznik nowych elektryków dobił już do 21 377 rejestracji (5,7 proc. udziału). To niemal dwukrotnie więcej (+94,5 proc.) niż rok temu o tej porze. To wszystko przy spadku popularności bestsellerowej Tesli Model Y (1 411 szt.), która jest liderem, ale na 15,7-procentowym minusie. Rewelację roku są wyniki Citroena e-C3 (1 173 szt.), który po sierpniu jest wiceliderem rankingu BEV w Polsce. To także bestseller francuskiej marki w naszym kraju z 20-procentowym udziałem.

Citroen C3 2025
Citroen e-C3. // fot. materiały prasowe

Najlepiej sprzedający się elektryk z osobowego segmentu B wyprzedził na podium nawet Teslę Model 3 (1 112 szt.). Sedan od Elona Muska sprzedaje się o 18,4 proc. gorzej niż w zeszłym roku. Inni w czołówce mocno zyskują. Na czwarte miejsce wysunęło się BMW iX2 (785 szt.), a do Top 5 wskoczył absurdalnie tani Leapmotor T03 (699 szt.). Co ciekawe, w sierpniu 2025 r. udział chińskich elektryków w segmencie BEV wyniósł aż 20 proc.

Tesla Model 3
Tesla Model 3. // fot. materiały prasowe

W walce o czołową piątkę będą się liczyć na pewno Ford Explorer EV (674 szt.) i elektryczna rodzina samochodów Mini (653 szt.). Potencjał na czołówkę widać też w taniej Dacii Spring (631 szt.) i od niedawna dostępnej Skodzie Elroq (598 szt.). Inny świeżak, Hyundai Inster (560 szt.) jest już najpopularniejszym elektrykiem u dealerów koreańskiej marki, bo wyprzedził nawet popularną Konę Electric.

BMW iX2
BMW iX2. // fot. materiały prasowe

BYD wygrywa miesiąc w Polsce

Licząc rejestracje wszystkich elektrycznych modeli, to po sierpniu 2025 r. liderem rynku BEV w Polsce jest Tesla (2 537 szt.). Mimo 17,3-procentowego spadku rejestracji amerykańska marka nadal dominuje, choć konkurencja rośnie szybko. Na podium są obecnie BMW (1 743 szt.) i Hyundai (1 462 szt.). Jednak o czołową trójkę powalczą jeszcze Citroen (1 399 szt.) i najlepsze w sierpniu BYD (1 366 szt.). Mocnymi graczami są też Kia (1 200 szt.) oraz Ford (1 108 szt.). Próg tysiąca rejestracji w sierpniu osiągnęły marki Mercedes (1 022 szt.) oraz Mini (1 000 szt.). Jedenastu sztuk zabrakło do tego pułapu Audi (989 szt.), które zamyka Top 10.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również