Natychmiastowa likwidacja programu Citroena w WRC? Dziś Ogier może zostać ogłoszony kierowcą Toyoty

Natychmiastowa likwidacja programu Citroena w WRC? Dziś Ogier może zostać ogłoszony kierowcą Toyoty

83 interakcje

Podaj dalej

Według źródeł włoskiej edycji Motorsport.com, jeszcze dziś sześciokrotny rajdowy mistrz świata – Sebastien Ogier – może zakomunikować przejście do fabrycznego zespołu Toyoty. Jednocześnie należy spodziewać się likwidacji programu Citroena WRC ze skutkiem natychmiastowym.

Wczoraj Peugeot ogłosił powrót do Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) od sezonu 2022/2023, deklarując budowę hipersamochodu (następca LMP1). Ta decyzja wraz ze stałym zaangażowaniem marki DS w Formule E, może wyczerpać limit, jaki grupa PSA może przeznaczyć na kosztowne programy w globalnych mistrzostwach. Zwłaszcza, że WRC wciąż opiera się wyłącznie o silniki spalinowe, a hybrydyzacja cyklu od 2022 r. będzie symboliczna (silniki elektryczne tylko na dojazdówkach).

Rajd Katalonii mógł być ostatnim fabrycznym udziałem Citroena w WRC.

Zakładając, że źródła włoskiego motorsport.com są wiarygodne, Citroen Racing być może mógłby kontynuować prace nad C3 WRC, gdyby nie doszło do fuzji koncernów PSA i FCA (Fiat Chrysler). Utworzenie czwartej na świecie siły motoryzacyjnej nieoficjalnie miało doprowadzić do poważnej rewizji kosztów ponoszonych przez firmy. W obliczu ukierunkowania się na najnowsze technologie oraz brak sukcesów rajdowego programu Citroena (mimo kosztownego zatrudnienia Sebastiena Ogiera, którego kontrakt zapewnia mu podobno 6 mln euro rocznie) mógł sprawić, że marka spod znaku dwóch szewronów nie będzie oficjalnie reprezentowana dalej w WRC.

Sebastien Ogier w Toyocie Yaris WRC może być niezwykle konkurencyjnym pakietem w sezonie 2020.

O ile faktycznie dojdzie do rozwiązania kontraktu Ogiera z Citroenem, jasnym kierunkiem dla Francuza jest przejście do Toyota Gazoo Racing. Szeregi japońskiej ekipy dowodzonej przez Tommiego Makinena opuszcza nowy rajdowy mistrz świata, Ott Tanak. Pakiet Ogier – Yaris WRC może być w 2020 r. niezwykle konkurencyjny. Lawina plotek sugeruje, że oficjalna informacja prasowa w tej sprawie może pojawić się jeszcze w tym tygodniu. Nie jest jasne co dalej z karierą Esapekki Lappiego, który po słabym sezonie może pozostać bez kontraktu na starty fabrycznym samochodem WRC.

Dywagacje dotyczą także partnerów zespołowych Ogiera w Toyocie. Dobrze poinformowane źródła ćwierkają o zatrudnieniu Elfyna Evansa (obecnie M-Sport Ford World Rally Team) i Kalle Rovanpery (obecnie Skoda Motorsport). W przypadku tego drugiego mówi się o niepełnym sezonie. W grze o starty fabrycznym Yarisem WRC są także obecnie zatrudnieni Jari-Matti Latvala, Kris Meeke, a także junior marki Takamoto Katsuta. Nie można wykluczyć rozmów z wydaje się powracającym do solidnej formy Andreasem Mikkelsenem, z którego zrezygnował Hyundai.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News