Najszybsze kombi z silnikiem Diesla na świecie. Pali 6,2 l/100 km i kosztuje tyle co Skoda Octavia w podstawie

Samochody będące w swojej kategorii numerem 1 zazwyczaj kojarzone są z bardzo wysokimi cenami. Ale ten konkretny egzemplarz kosztuje dziś tyle, co podstawowa Skoda Octavia z silnikiem 1.5 TSI. Pod maską tego niemieckiego kombi pracuje 3-litrowy, sześciocylindrowy Diesel potrafiący rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,1 sekundy. Do tego ma bardzo niski apetyt na paliwo – nic tylko brać!

alpina-d5-diesel-kombi
Podaj dalej

Idealne kombi na codzień

alpina-d5-diesel-kombi
fot. mobile.de

Jeśli szukacie tylko jednego, idealnego samochodu, łączącego w sobie cechy wielu różnych segmentów, niemieckie kombi mogą nie mieć wielkiej konkurencji. Są szybkie, przestronne, komfortowe, a do tego oszczędne. A przynajmniej takie były, w czasach gdy producenci mogli swobodnie korzystać z silników Diesla. Dziś w podobnych samochodach lądują już benzynowe hybrydy, a samochody ważą kosmiczne 2,5 tony. 

Te niemieckie kombi dodatkowo jest naprawdę egzotyczne. Alpina D5 Bi-Turbo Touring generacji F10 swego czasu pobiło kilka światowych rekordów. I choć jako nowe było kosmicznie drogie, po zaledwie 9 latach eksploatacji, jego cena zbliżona jest do ceny nowej Skody Octavii. I z całą sympatią do czeskiego klasyka, niemieckie kombi przewyższa je praktycznie w każdej dziedzinie. 

alpina-d5-diesel-kombi
fot. mobile.de

Fascynująca Alpina ze swoim silnikiem wysokoprężnym jest w stanie rozwijać prędkości rzędu 275 km/h. Samochody o takiej dynamice zazwyczaj są kosmicznie drogie, ale nie tym razem. Niebieskie kombi ma mnóstwo luksusowej przestrzeni, dynamikę, zasięg i akceptowalne koszty eksploatacji. Spalanie na poziomie 6,2 l/100 kilometrów jest dostępne nawet dla kierowców nie posiadających wyjątkowo lekkiej nogi. 

Niewielki przebieg i świetna cena 

alpina-d5-diesel-kombi
fot. mobile.de

To kombi ma zaledwie 9 lat, a z racji na to, że ma pod maską silnik Diesla, dwóch poprzednich właścicieli nie trzymało go pod kocem w garażu. Mimo to, samochód ma akceptowalny przebieg 156 000 kilometrów. Jak na tego Diesla to naprawdę niewiele. Ponadto, ze zdjęć możemy zauważyć, że wnętrze z dodatkami z włókna węglowego jest zachowane w bardzo dobrym stanie. Fotel kierowcy nie wygląda na uszkodzony, jedynie kierownica wskazuje na taki a nie inny przebieg. 

Samochód ma oczywiście całkiem przyzwoite wyposażenie. Wśród opcji znajdziemy nawigację, elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele, a także lepszy system audio. Nie zabrakło też szeregu elektronicznych asystentów. Tak więc choć samochód ma już 9 lat na karku, ma wszystko, czego potrzebujemy od nowoczesnego pojazdu. 

alpina-d5-diesel-kombi
fot. mobile.de

Co więcej, samochód wcale nie jest kosmicznie drogi. Patrząc na wszystkie powyższe informacje moglibyście sądzić, że za takie kombi trzeba zapłacić furę pieniędzy. Alpina D5 jest jednak wystawiona na sprzedaż za 27 400 euro, czyli około 116 000 złotych. To kwota, za którą kupimy nową Octavię z absolutnie podstawowym silnikiem i wyposażeniem. 

Przeczytaj również