Najpopularniejszy na gridzie

18 stałych kierowców będzie rywalizować w tegorocznych Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. Jak zwykle najpopularniejszą marką na liście startowej jest Ford, którą wybrało aż 7 zawodników. Ford jest też jedynym producentem, który wystawia dwa modele samochodów.

Najpopularniejszy na gridzie
Podaj dalej

Fabryczny team Hoonigan Racing Division wspierany przez Ford Performance jako jedyny ma do dyspozycji model Focus, za kierownicami którego zasiadają szef ekipy, Ken Block oraz jeden z najlepszych rallycrossowców, Andreas Bakkerud. 25-letni Norweg już w ubiegłym roku potwierdził szybkość i niezawodność Focusa – jedynego auta segmentu C w stawce –  wygrywając trzy rundy World RX kończąc sezon na wysokim trzecim miejscu.

Ford Focus to jedyne auto segmentu C w stawce

 

Kolejnym zespołem, który postawił na Forda jest MJP Racing Team Austria (wcześniej World RX Team Austria), który w przeciwieństwie do Hoonigan Racing Division będzie dysponował modelem Fiesta. Za sterami pierwszego „potwora” zasiądzie Kevin Eriksson – zwycięzca ubiegłorocznej rundy na niemieckim Esteringu oraz były kierowca DTM, Timo Scheider.

https://twitter.com/PlusRX/status/839084838196023296

Inny austriacki zespół – STARD również skupia się na startach Fordami Fiesta RXS. Kierowcami zespołu będą byli zawodnicy MJP Racing, Łotysz – Janis Baumanis oraz Rosjanin Timur Timerzyanov. Siódmym ze wspomnianych zawodników, którzy zaufali konstrukcji Forda jest Niclas Gronholm – syn słynnego Marcusa Gronholma, który wraz „błękitnym owalem” zdobył w sezonach 2006-2007 mistrzostwo świata producentów w cyklu WRC.

Niclas to syn dwukrotnego rajdowego mistrza świata, Marcusa Gronholma

Przeczytaj również