Samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej w Europie. Z nowego raportu Jato Dynamics wynika, że w kwietniu zarejestrowano ich 184 312 szt., czyli o 28 proc. więcej niż rok temu. Ich udział wzrósł z 13 do 17 proc. Co ciekawe, mimo unijnych ceł na elektryki z Chin, ich sprzedaż wzrosła o 59 proc. rok do roku. Dodajmy, że Jato zanalizowało rejestracje na 28 głównych rynkach Europy. Dotyczy to 25 unijnych (w tym Polski), a także brytyjskiego, norweskiego i szwajcarskiego.

Sukces SUV-a Skody
Kwiecień miał niespodziewanego zwycięzcę w segmencie bateryjnych elektryków (BEV). Wszystko za sprawą prawie 8 tys. (7 998) rejestracji Skody Elroq. SUV dostępny w Polsce od 149 900 zł (można dostać dofinansowanie nawet 40 tys. zł) nieco zepsuł możliwość świętowania objęcia całego podium przez Volkswageny. Była na to szansa, bo na kolejnych pozycjach uplasowały się modele kolejno: ID.3 (6 932 szt.), ID.7 (6 776 szt.) i ID.4 (6 297 szt.).

Kia EV3 (5 680 szt.) wygrała pojedynek o czołową piątkę z inną nowością rynkową, Renault 5 (5 662 szt.). Powyżej 5 tys. egzemplarzy w kwietniu miały jeszcze tylko BMW iX1 (5 518 szt.) i kolejny elektryk Skody – Enyaq (5 037 szt.). Dopiero dziewiąte miejsce uzyskała Tesla Model Y (4 495 szt.), która rok temu o tej porze miała sprzedaż lepszą o 53 proc. Czołową dziesiątkę skompletował Citroen C3 (3 962 szt.).

Niewiele do Top 10 zabrakło tak popularnym modelom jak Audi Q6 e-tron (3 955) czy Volvo EX30 (3 712). Natomiast do wejścia do pierwszej piętnastki konieczne było zarejestrowanie ponad 3,5 tys. egzemplarzy. Ta sztuka udała się Cuprze Born (3 675), BMW i4 (3 649) oraz Fordowi Explorerowi (3 526).

Tesla nawet za BYD
W rankingu marek zeszły miesiąc pewnie wygrał Volkswagen (23 514 szt.). BMW (14 867) nieznacznie wyprzedził czarnego konia kwietnia, czyli Skodę (13 598). Do czołowej piątki weszły też Audi (11 958) i Renault (10 328). Kia (9 101) zaliczyła lepszy miesiąc od niektórych marek premium jak Mercedes (8 739), Volvo (7 768). Była też częściej wybierana od bratniego Hyundaia (7 346). W Top 10 znalazło się też chińskie BYD (7 231), które wyprzedziło Teslę (7 165) i Peugeota (7 082). Na uwagę zasługują mocne wzrosty Forda (6 539, +240 proc.), Cupry (6 536, +133 proc.) i Citroena (6 133, +246 proc.).