Nadchodzi nowy król "R5"?

Nadchodzi nowy król "R5"?

Podaj dalej

Volkswagen Polo GTI R5 został zaprezentowany szerszej publiczności podczas oficjalnej prezentacji na Majorce. Nowy samochód rajdowy zespołu Volkswagen Motorsport ma otrzymać homologację pod koniec lata, a zadebiutować na odcinkach specjalnych na jesień 2018.

Polo GTI R5 bazuje na najnowszej, szóstej generacji Polo, którego wersja GTI również zostanie zaprezentowana na Majorce. W procesie rozwoju i projektowania rajdowego samochodu VW zespół korzystał rzecz jasna z doświadczenia zdobytego na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata.

Zaprezentowanie Polo GTI R5 publice było wspaniałym momentem – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport, Sven Smeets. Bliskie powiązanie z drogowym Polo GTI nie może zostać tutaj niezauważone. Rodzina GTI doczekała się kolejnego spektakularnego reprezentanta w kategorii rajdowej.

– Nasz zespół i wszyscy koledzy z Volkswagen Design w Wolfsburgu zasłużyli na ogromne podziękowania. W trakcie zbliżających się miesięcy, Polo GTI R5 musi zdać egzamin w przeróżnych, najtrudniejszych warunkach, aby upewnić się, że będzie kontynuować sukces swojego poprzednika w rękach naszych klientów.

Prace nad Polo GTI R5 trwały na pełnych obrotach od pierwszych dni roku 2017, a pierwsze testy asfaltowe i szutrowe miały miejsce w połowie listopada we francuskim Fontjoncouse. Ich kontynuacja odbędzie się w Wielkiej Brytanii w połowie grudnia.

Odpowiedzialność nad tą stroną projektu leży po stronie dyrektora technicznego Francoisa-Xaviera Demaison, który nazywany jest także ojcem sukcesu Polo R WRC. To właśnie „FX” Demaison był inżynierem Sebastiena Ogiera w latach 2013-2016.

Polo GTI R5 przeszło pierwsze testy bez żadnych problemów. Nasi kierowcy testowi byli bardzo zadowoleni z pracy samochodu – powiedział. Współpraca z tak doświadczonym zespołem inżynierów i mechaników, którzy pracowali przy projekcie WRC,  daje nam oczywiście wiele korzyści. Nie jest tajemnicą, że czerpiemy także wiedzę od kolegów z Wolfsburga, a także ze Skody, którzy oferują swoje usługi „R5” klientom od 2015 roku.

Podobnie jak w modelu produkcyjnym, także samochód rajdowy będzie korzystał z czterocylindrowej turbodoładowanej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Pojemność silnika została określona przez przepisy jako 1,6 litra.

Tylko tyle wystarczyło, aby inżynierowie VW wygenerowali z niej 272 konie mechaniczne i moment obrotowy sięgający 400 Nm. Sekwencyjna, 5-biegowa skrzynia biegów, a także stały napęd na cztery koła to element oczywisty dla klasy R5. Samochód waży 1320 kilogramów i od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,1 sekundy.

Tagi: Volkswagen, Volkswagen Motorsport, R5, Polo GTI, Polo GTI R5

 

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News