Choć rynek motoryzacyjny w Polsce wyraźnie się skurczył, to coraz lepiej radzi sobie segment premium. W minionym miesiącu sprzedano o 13,6 proc. więcej aut (7 366 szt.) niż w październiku 2021 r. Tak dobry okres sprawił, że po 10 miesiącach segment jest na małym plusie i ma szanse na kolejne wzrosty. Znakomite rezultaty wyraźnie napędza lider rankingu sprzedaży w segmencie premium, który konkurencję zostawia daleko w tyle.
Ten SUV nie ma sobie równych w tym segmencie
W tym roku najlepszą sprzedaż w Polsce (4 376 szt.) notuje zdecydowanie Volvo XC60, które wygrywa ranking już od kilku lat. W tym roku jednak przewaga nad resztą jest znacząca, bowiem drugie w zestawieniu Audi Q5 ma na koncie 2 895 rejestracji. Podium kompletuje BMW serii 3 z 2 853 rejestracjami. Klienci w Polsce od lat są zauroczeni Volvo, które w naszym kraju kojarzy się głównie z bezpieczeństwem. Oprócz stylu premium dochodzą do tego nowe technologie, np. hybrydy plug-in o mocy 455 KM, które spalają średnio 1 litr benzyny na 100 km!
Blisko podium polskiego segmentu premium są jeszcze tylko samochody niemieckich producentów. Niezłą sprzedaż w tym roku notują bowiem BMW X5 (2 734 szt.), BMW X3 (2 593) oraz Audi Q3 (2 477) i Audi A3 (2 284). Drugie Volvo w rankingu, model XC40 od stycznia do października zarejestrowano 2 191 razy. To wciąż więcej niż w przypadku najpopularniejszego Mercedesa (GLC), który przekroczył próg 2 tys. egzemplarzy (2 067). Jednym modelem, któremu w tym roku się to jeszcze udało było 10-te BMW serii 5 (2 026).
Która marka premium jest najmocniejsza w Polsce?
Duża liczba modeli bawarskiego producenta słusznie sugeruje, że to właśnie BMW jest liderem rynku premium w Polsce. Producent z Monachium ma w 2022 r. 19 689 rejestracji nowych samochodów na terenie naszego kraju. Drugą lokatę zajmuje niepozorny w rankingu modelowym Mercedes z liczbą 17 744 rejestracji. Podium marek uzupełnia Audi, które w tym roku dostarczyło 15 564 szt. Producent bestselleru wśród modeli, Volvo jest „dopiero” czwarte z wynikiem 9 062 rejestracji. Jednak przewaga nad piątym Lexusem jest naprawdę spora, bo marka premium Toyoty ma w tym roku 4 356 nowe rejestracje.
Należące do BMW – Mini (2 452 szt.) cały czas utrzymuje się przed Porsche (2 280). Progu 2 tys. egzemplarzy mogą nie osiągnąć w tym roku Land Rover (1 633) i Alfa Romeo (1 365). Do grupy, która osiągnie pułap 1 000 nowych samochodów w segmencie premium zapewne będzie Tesla (914). Dla firmy Elona Muska produkującej wyłącznie samochody elektryczne z pewnością będzie to rekordowy rok w Polsce. Tesla w naszym kraju radzi sobie już lepiej niż DS (706 szt.) i Jaguar (506). Wśród marek niszowych liderem jest Ferrari, których w tym roku przybyło w Polsce 71 szt. Bardzo blisko są jednak Bentley (68) i Maserati (67).
Źródło danych: IBRM Samar