Klienci w Brazylii bardziej cenią pancerz niż poduszki powietrzne
Samochody opancerzone zazwyczaj kojarzą nam się z rządowymi lub prezydenckimi limuzynami. Jednak w Brazylii popyt na kuloodporne wzmocnienie karoserii i szyb stale rośnie, ponieważ przestępczość nadal stanowi tam realne zagrożenie. W 2023 r. odnotowano 39 500 zabójstw, co stanowi pewien spadek. Jednak wciąż wzrasta liczba firm, która oferuje dodatkowe zabezpieczenia samochodów na wypadek ataku z bronią palną lub białą.
Na przeciw oczekiwaniom klientów w Brazylii postanowiła wyjść Toyota, która oferuje montaż profesjonalnego opancerzenia. Usługa dotyczy czterech modeli: Corolla (sedan), Corolla Cross (SUV), Hilux (pickup) i SW4 (SUV na bazie Hiluxa). Dealerzy zapewniają klientów, że szczegółowo sprawdzono firmy, które dokonują instalacji opancerzenia. Kupujący może wybrać dowolną firmę z certyfikatem Toyoty.
Jak solidne jest opancerzenie w Toyocie?
Japoński producent zapewnia gwarancję na 5 lub 10 lat, w zależności od wybranych materiałów. Decydując się na nowy pojazd, klienci umawiają się na odbiór już opancerzonego modelu. Co ciekawe, usługa jest dostępna także dla aut używanych. W przypadku Toyoty Corolli założenie osłon kuloodpornych jest możliwe dla roczników od 2020. Podobnie jest w przypadku Corolli Cross, która na rynku pojawiła się dopiero w tej dekadzie. W przypadku aut używanych konieczne jest sprawdzenie takiego pojazdu przez serwis Toyoty.
Wyświetl ten post na Instagramie
Toyota deklaruje, że oferuje opancerzenie poziomu III-A, który w Brazylii oznacza najwyższy poziom ochrony dla strzałów z pistoletów kal. 9 mm i rewolwerów Magnum 44. Dokumentacja takiego samochodu musi zostać zatwierdzona przez wojsko, co sprawia, że wydłuża to czas dostawy o około 30 dni. Klienci muszą też pogodzić się z tym, że niektóre podzespoły jak hamulce czy zawieszenie będą szybciej się eksploatować. Opancerzony samochód przybiera bowiem na masie. Usługę można objąć normalnym kredytem samochodowym.