Tym nowym SUV-em można jeździć prawie za darmo! Spala tylko 1,2 l/100 km, a cena w Polsce wyraźnie spadła

Polski rynek samochodowy ma coraz więcej do zaoferowania tym, którzy cenią sobie tanią eksploatację. Nowe technologie sprawiają, że absurdalnie niskie spalanie można mieć nawet w ciężkim SUV-ie z silnikiem 2,5 l. Przykładowo zużycie benzyny na poziomie 1,2 l oferuje atrakcyjny nowy crossover, który w dodatku ma teraz obniżoną cenę. Co być może jeszcze ważniejsze, jest jednym z najbezpieczniejszych w swojej klasie.

Ford Kuga PHEV
Podaj dalej

Tak niskie spalanie jest możliwe za sprawą wprowadzenia na rynek nowoczesnych hybryd plug-in. W przypadku nowego Forda Kuga PHEV i ładowaniu jego baterii, to średnie spalanie w mieście może wynieść nawet 1,2 l/100 km. To wszystko przy dostępnej mocy 225 KM! Zresztą nawet bez elektrycznego wspomagania 2,5-litrowa jednostka jest bardzo oszczędna (średnie zużycie 5,4 l/100 km). W Polsce obecnie jest promocja na ten samochód i wersję plug-in hybrid można kupić poniżej 200 tys. zł.

Ford Kuga 2020 PHEV

Polacy bardzo doceniają wydajność tego SUV-a, zwłaszcza ze jednocześnie oferuje topowy poziom bezpieczeństwa. Ford Kuga, flagowy model marki w segmencie SUV-ów, to pojazd, który łączy komfort jazdy, wszechstronność oraz zaawansowane rozwiązania bezpieczeństwa. Współczesne wyzwania na drodze stawiają pod znakiem zapytania bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. Dlatego też Ford Kuga oferuje kompleksowe systemy bezpieczeństwa i zaawansowanych asystentów, które zapewniają maksymalną ochronę w różnych warunkach.

Rozbudowany pakiet systemów w standardzie

Co niezwykle istotne, Ford wiele swoich systemów bezpieczeństwa oferuje już w standardzie dla każdej wersji wyposażenia samochodu. Najważniejszym z nich jest Pre-Collision Assist – działa on w oparciu o informacje z przedniej kamery i wspomaga kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami do prędkości 120 km/h. Każdą wersję Kugi wyposażono także w system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni (Lane Keeping Alert) oraz tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości. System w przypadku wykrycia zjeżdżania pojazdu z pasa ruchu najpierw ostrzega kierowcę wibracjami kierownicy oraz informacją na 12,3-calowym wyświetlaczu centralnym. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia systemu to koryguje on tor jazdy samochodu. Robi to za pośrednictwem silnika układu wspomagania kierownicy, by przywrócić samochód na środek pasa, po którym pojazd się poruszał.

Ford Kuga PHEV

Każda Kuga w standardzie jest także wyposażone w funkcję Ford MyKey, która przydaje się przy współdzieleniu pojazdu z innymi użytkownikami. To funkcja programowania i przypisania do kluczyka wielu ograniczeń, w tym prędkości maksymalnej czy głośności systemu audio. Funkcjonalność pozwala także na zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo. Bez dodatkowych dopłat dostępna jest także tylna kamera ułatwiająca parkowanie oraz czujniki parkowania – zarówno z przodu, jak i tyłu.

Możliwości Kugi sięgają jednak znacznie dalej

Kuga może jednak oferować znacznie więcej. Opcjonalnie – oraz w standardzie dla wersji Graphite Tech Edition – dostępna jest bowiem szeroka gama zaawansowanych asystentów bezpieczeństwa. Obejmuje ona adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go oraz systemem utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu Adaptive Cruise Control z Lane Centering, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recoginition, system monitorowania martwego pola w lusterkach z funkcją zapobiegania kolizji BLIS Assist czy funkcję ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej albo lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem Cross Traffic Alert. System rozpoznawania znaków drogowych nie tylko korzysta z informacji z pokładowej nawigacji. Monitoruje także znaki drogowe – zarówno te umieszczone przy drodze, jak i nad nią.

Ford Kuga 2020 PHEV

Kuga może być też wyposażona w system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego Active Park Assist. Opcjonalnie dostępna jest także przednia kamera ułatwiająca parkowanie. Zaawansowane systemy Forda wykorzystują połączenie radaru i kamer do monitorowania dróg. Wszystko po to, by dostosować poruszanie się samochodem do aktualnie panujących warunków w najlepszy możliwy sposób.

Ford od lat oferuje także uwielbiany przez klientów Door Edge Protector. To wysuwające się przy otwieraniu drzwi aktywne zabezpieczenie ich krawędzi, co szczególnie przydaje się na zatłoczonych parkingach w miastach.

Historia i ranking potwierdzają starania Forda

Pragnienie Forda, aby wszystkie pojazdy z niebieskim owalem były bezpieczne i komfortowe nie jest niczym nowym, bowiem prace nad ograniczeniem liczby wypadków i obrażeń z nich wynikających rozpoczęto wiele dekad temu. Już w 1954 roku firma rozpoczęła przeprowadzanie testów zderzeniowych w celu mierzenie trwałości konstrukcji i sprawdzenia wprowadzanych innowacji w zakresie bezpieczeństwa. Od tego czasu Ford przeprowadził już kilkadziesiąt tysięcy testów zderzeniowych, które od jakiegoś czasu uzupełniają symulacje komputerowe.

Ford Kuga PHEV

Potwierdzają to także niezależne testy bezpieczeństwa Euro NCAP. Kuga jest jednym z modeli Forda, które otrzymały w tych badaniach maksymalną, 5-gwiazdkową ocenę. Co więcej, systemy wspomagania kierowcy w Fordzie Kuga są tak intuicyjne i przyjazne, że marka zajęła pierwsze miejsce w rankingu Euro NCAP dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy.

Ford Kuga to model, który stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i asystenci kierowcy w połączeniu z innowacyjnymi technologiami tworzą kompleksowe podejście do ochrony zarówno kierowców, jak i pasażerów. To potwierdza zobowiązanie marki do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa podczas każdej podróży.

Źródło: Ford

Przeczytaj również