Zgodnie z broszurą najtańsza wersja Toyoty GR Yaris o nazwie Dynamic będzie kosztować 143 900 złotych. Jednak przy limitowanej do 300 egzemplarzy partii należy oczekiwać, że wielu nabywców będzie decydować się na dopłatę 19 000 złotych za pakiet Sport, zapewniający szereg udoskonaleń auta.
Co zawiera pakiet Sport?
Najkosztowniejszą zmianą są mechanizmy różnicowe (przód/tył) o ograniczonym poślizgu typu Torsen. To rozwiązanie świetnie nadaje się do zabawy w stylu rajdowym lub wyścigowym. Dla zwiększenia wytrzymałości zwykłe alufelgi zostają zastąpione kutymi 18-tkami. Na nich lądują też dużo wydajniejsze opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 225/40 R18 (standardowo Dunlop SP Sport Maxx050). Oprócz tego dochodzą czerwone zaciski hamulców i sportowo zestrojone zawieszenie.
Ile kosztuje full opcja?
Maksymalnie za Toyotę GR Yaris w Polsce będzie trzeba zapłacić 165 800 złotych. To koszt pakietu Sport i koloru nadwozia (+2900 zł) w czerwieni (lakier specjalny) lub platynowej bieli (lakier perłowy). Tylko dla wersji Dynamic za kwotę 11 000 zł dostępny jest pakiet VIP, w którym otrzymuje się zestaw udogodnień elektronicznych. Wśród nich są m.in. wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), przednie i tylne czujniki parkowania, nastrojowe oświetlenie wnętrza, system Premium Audio JBL z 8 głośnikami czy fabryczna nawigacja.
Czy to będzie tylko edycja limitowana?
Wiele wskazuje na to, że w 2021 r. Toyota powinna wyprodukować większą partię modelu GR Yaris. Auto cieszy się dużym zainteresowaniem, choć zagrożenie koronawirusem może nieco zweryfikować te plany. Planowane jest wyprodukowanie partii 25 tys. egzemplarzy (pod kątem homologacji WRC z łączoną płytą podłogową nowego Yarisa i Corolli), ale nie wiadomo ile z nich miałoby trafić jeszcze do Polski.
Pierwsze dostawy GR Yarisa oczekiwane są jesienią i to raczej późną, bo w listopadzie. Zamówienia w polskim oddziale na 261-konnego hot hatcha przyspieszającego do setki w 5,2 sekundy będzie można składać od 4 maja.