To nowe kombi w Polsce można mieć za małe pieniądze! Auto spala tylko 1,1 l/100 km, więc ceny paliw są drugorzędne [CENNIK]

Choć SUV-y stale powiększają swój udział w rynku, to wielu Polaków nadal bardziej ceni sobie praktyczność kombi. Do salonów w Polsce wjechał zupełnie nowy model, który mimo bogatego wyposażenia kosztuje małe pieniądze. W ofercie nadal jest diesel, ale i nowoczesny napęd, który oferuje spalanie na poziomie 1,1 l/100 km.

Opel Astra Sports Tourer 2022
Podaj dalej

Obecnie jednym z najczęściej sprowadzanych aut do Polski jest Opel Astra. Choć nowa odmiana nie bije rekordów w naszym kraju, to Polacy bardzo cenią ten model. W rodzimych salonach można go zamawiać także w wersji kombi, którą nazywa się Opel Astra Sports Tourer. Teraz polskie przedstawicielstwo marki koncernu Stellantis zaprezentowało nowy cennik dla rocznika 2022, w którym widać dobre wieści.

Opel Astra Sports Tourer 2022
fot. Opel

Ile kosztuje najtańszy nowy Opel Astra kombi?

Nowe technologie muszą wpływać na wzrost ceny, ale na szczęście Oplowi udało się utrzymać Astrę kombi w cenie poniżej 100 tys. zł. Chodzi oczywiście o bazową wersję z benzynowym, 3-cylindrowym silnikiem 1.2 turbo 110 KM i 6-biegową skrzynią manualną. Za 96 900 zł otrzymujemy w standardzie m.in. Apple CarPlay, Android Auto, system rozpoznawania znaków drogowych i 10-calowe ekran multimedialny.

Do tego system pre-collision, układ utrzymania na pasie ruchu, tempomat, pełne oświetlenie LED, Bluetooth i cyfrowe wskaźniki. Nie brakuje nawet klimatyzacji automatycznej (jednostrefowej), fotochromatycznego lusterka wstecznego czy systemu start/stop. Tyle udogodnień z bagażnikiem o pojemności 597 l (1634 l po złożeniu siedzeń) sprawia, że 96 900 zł to naprawdę dobra cena.

Opel Astra Sports Tourer 2022
fot. Opel

Jednak już od 104 900 zł można liczyć na jeszcze bogatsze wyposażenie (pakiet Edition). Jest w nim m.in. dostęp do aktualizacji multimedialnych online, skórzana, sportowa kierownica i czujniki parkowania z tyłu i z przodu. Dokładając kolejnej 5 000 zł (109 900 zł) możemy wybrać mocniejszego benzyniaka. Wówczas jednostka 1.2 turbo generuje 130 KM, która w wersji z 8-stopniowym automatem oferowana jest minimum w wariancie Elegance (od 130 400 zł).

Diesel pali malutko, ale to nic w porównaniu z hybrydą plug-in

Niektórych kierowców w Polsce najmocniej może ucieszyć fakt, że to praktyczne kombi nadal da się kupić z silnikiem wysokoprężnym. 130-konny, 4-cylindrowy diesel 1.5 spala nawet 3,9 l/100 km (cykl drogowy WLTP) i kosztuje od 117 900 zł. W pełni spalinowe warianty można kupić maksymalnie w odmianie GS Line (m.in. pełny pakiet systemów bezpieczeństwa). Najtaniej wychodzi w nim 130-benzyniak z manualem (129 900 zł), a najdrożej diesel w automacie (147 400 zł).

Opel Astra Sports Tourer 2022
fot. Opel

Jest jeszcze wersja wyposażenia Ultimate, ale tę zarezerwowano dla flagowej wersji plug-in hybrid. Zelektryfikowany układ napędowy generuje łącznie 180 KM, z czego benzynowy, 4-cylindrowy silnik 1.6 daje maksymalnie 150 KM. W cyklu mieszanym hybryda pozwala na spalanie benzyny na poziomie 1,1 l/100 km! Na samym silniku elektrycznym da się przejechać do 72 km, czyli znacznie powyżej typowego, dziennego przegbiegu w mieście.

W zarezerwowanej dla hybrydy plug-in wersji Ultmiate otrzymujemy m.in. dach panoramiczny, nawigację czy tapicerkę z alkantary. Dochodzą do tego 18-calowe alufelgi, wyświetlacz HUD i matrycowe reflektory LED. Za taki nowoczesny pakiet trzeba jednak odpowiednio zapłacić. Tutaj cena startuje od 186 900 zł, ale wersję PHEV można mieć już w wariancie Elegance (od 164 900 zł).

Opel Astra Sports Tourer 2022
fot. Opel

Przeczytaj również