Ten SUV to teraz największy hit w Polsce! Wciąż można go mieć za śmieszne pieniądze

2022 r. zaczął się od zmiany lidera sprzedaży w jednym z kluczowych segmentów samochodowych w Polsce. Nowoczesny SUV w imponujący sposób zdeklasował rywali w styczniu i nie można wykluczyć, że ten rok będzie należeć do niego. Zwłaszcza, że wciąż można go kupić za śmieszne pieniądze.

Ford Mustang Mach-E GT
Podaj dalej

Jaki był największy hit stycznia?

Niska cena za naszpikowanego nowymi technologiami SUV-a jest możliwa, dzięki programowi dopłat „Mój elektryk”. Rządowe dofinansowanie przewiduje nawet 27 tys. zł, o które można pomniejszyć wydatek na nowe auto elektryczne. To sprawia, że to niepowtarzalna okazja, aby nowoczesnego SUV-a w śmiesznie niskiej cenie. Nic dziwnego, że w styczniu 2022 r. Polacy wybierali zwłaszcza jeden samochód zasilany energią elektryczną.

Ford Mustang Mach-E GT
fot. Ford / Filip Blank

W pierwszym miesiącu nowego roku hitem w Polsce okazał się Ford Mustang Mach-E. Nowego elektrycznego SUV-a odebrało 93 klientów. Przewaga tego modelu nad kolejnym pojazdem w zestawieniu sprzedaży była ponad dwukrotna! Styczniowy wynik odpowiada także 33 proc. całej ubiegłorocznej sprzedaży Mustanga Mach-E w Polsce. Moda na niego dopiero się rozkręca.

Polacy wybierają full opcję

Ponad połowę sprzedanych w styczniu 2022 roku egzemplarzy stanowiły auta z droższej opcji wyposażonej w napęd na cztery koła. Polacy często wybierali też baterię o rozszerzonej pojemności aż 98 kWh. Drugą najchętniej wybieraną wersją była ta z napędem na tylną oś i o pojemności baterii wynoszącej 75 kWh.

Ford Mustang Mach-E GT
fot. Ford / Filip Blank

Klienci w naszym kraju upodobali sobie zwłaszcza jeden kolor nadwozia. Lakier Absolute Black stanowił ponad 35 proc. styczniowych wyborów. Drugim najchętniej wybieranym kolorem był odważny Lucid Red (prawie 20 proc.), a trzeci w zestawieniu był elegancki Iconic Silver.

Jak wypada porównanie z 2021 r.?

Analizując pod tym kątem ubiegłoroczną sprzedaż Mustanga Mach-E w Polsce, najpopularniejszą wersją też była ta z napędem na cztery koła i z baterią o rozszerzonej pojemności 98 kWh (48 proc. sprzedaży). Nieco ponad 18 proc. stanowiły auta z napędem na tylną oś i z baterią o pojemności 75 kWh.

Ford Mustang Mach-E
fot. Ford / Filip Blank

Wśród kolorów doszło jednak do pewnych zmian w upodobaniach. W ubiegłym roku dominował zdecydowanie czerwony, czyli Lucid Red (ponad 30 proc.). Kolejnymi odcieniami, na które decydowali się klienci były Absolute Black (14,7 proc.) i Carbon Grey (14,34 proc.).

Co ciekawe, w 2021 r. najwięcej Mustangów Mach-E trafiło do klientów z aglomeracji warszawskiej (ponad 20 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się Śląsk (ponad 16 proc.) i Dolny Śląsk (blisko 11,5 proc.).

Dlaczego ten SUV tak świetnie sobie radzi?

Ford Mustang Mach-E spotkał się z ogromnym zainteresowaniem nie tylko wielu klientów. Bardzo życzliwie przyjęli go też dziennikarze oraz specjaliści z branży na całym świecie. Już pierwsze testy wskazywały, że ten rewolucyjny SUV będzie wyznaczał nowe trendy w elektromobilności. Mustang Mach-E jest niezwykle przestronnym samochodem, który swoją atrakcyjną sylwetką przyciąga spojrzenia. Lista seryjnie montowanego wyposażenia jest bardzo długa, a wnętrze jest dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.

Ford Mustang Mach-E
fot. Ford / Dominik Kalamus

Model ten jest jednym z najlepiej prowadzących się aut elektrycznych, oferującym zaskakująco daleki zasięg. Potwierdzeniem tych słów są między innymi liczne rekordy, w tym rekordy Guinnessa. Chodzi konkretnie o osiągnięcie najkrótszego czasu ładowania (43 minuty i 13 sekund) podczas najdłuższej podróży (ok. 805 km) i przy najmniejszym zużyciu energii (ok. 10,5 kilometra na 1 kWh).

Tendencja wzrostowa

Także ubiegłoroczne wyniki sprzedaży potwierdzają mocną pozycję Mustanga Mach-E wśród elektrycznych SUV-ów. Na rynku amerykańskim w 2021 roku sprzedano 27 140 egzemplarzy tego modelu i był to drugi najlepszy wynik na tym rynku wśród całkowicie elektrycznych SUV-ów. Natomiast w Europie do klientów trafiły 23 424 Mustangi Mach-E, w tym 275 sztuk do klientów w Polsce.

Ford Mustang Mach-E 2021 w górach
fot. Ford

Warto zauważyć, że już w pierwszym roku obecności na europejskim rynku, Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Holandii. Obecnie to jeden z największych rynków pojazdów typu BEV (elektryk z baterią) w Europie.

Piotr Pawlak, Ford PolskaPiotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.: Mustang Mach-E jest niezwykle dopracowanym i przemyślanym projektem. Jego sukces na rynkach od Ameryki, przez Europę, aż po rynki azjatyckie pokazuje determinację z jaką Ford podchodzi do idei elektromobilności. Naszym zdaniem klientom trzeba dać realny wybór, spośród swoich najlepszych produktów. A więc w przypadku Forda mówimy o Mustangu Mach-E, E-Transicie, o F-150 Lighning opartym na najpopularniejszej półciężarówce Ameryki, a w Europie już niedługo będziemy mieli nowy całkowicie elektryczny samochód opracowany dla europejskiego klienta i produkowany w fabryce w Kolonii.

Nagrody i wyróżnienia

Innowacyjny Ford Mustang Mach-E cieszy się niezwykłą popularnością. Jednym z wyróżnień, które w Polsce otrzymał ten model jest tytuł Samochodu Roku w plebiscycie The Best of Moto 2021. W trakcie wręczania statuetki jurorzy podkreślili, że choć stawka była wyjątkowo wyrównana, to zarówno czytelnicy jak i jurorzy nie mieli wątpliwości i swoimi głosami wskazali, że to właśnie Mustang Mach-E zasługuje na zwycięstwo w głównej kategorii.

Ford Mustang Mach-E
fot. Ford / Dominik Kalamus

Kolejnym, niezwykle cennym wyróżnieniem jest tytuł Samochodu Roku w prestiżowym plebiscycie Car of the Year Polska 2022. Jury konkursu składa się z doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy są niekwestionowanymi autorytetami w swojej branży. Zawodowo zajmują się testowaniem i oceną samochodów, dzięki czemu mają bezpośrednią styczność z wieloma modelami z najróżniejszych segmentów. Pochodzą oni z różnych mediów i redakcji, dzięki czemu konkurs jest w pełni niezależny, demokratyczny, ponadredakcyjny i transparentny.

Źródło: Ford

Przeczytaj również