Ten nowy, szpanerski SUV robi teraz totalną furorę! Zużywa mało w mieście i miażdży konkurencję

SUV-y zyskują coraz większy udział w rynku nowych samochodów w Europie. Każdy chce je mieć, a wybór jest naprawdę spory. Wśród najpopularniejszych SUV-ów na Starym Kontynencie należy wskazać zwłaszcza jeden model. Jego sukces sprzedażowy jest oszałamiający, ale czemu tu się dziwić. To świetny SUV do miasta, wyposażony w multum szpanerskich dodatków.

Tesla Model Y 2023
Podaj dalej

Jak wyliczyło Jato Dynamics, w 2022 r. 5 najpopularniejszych SUV-ów w Europie to Volkswagen T-Roc (181 153 szt.), Hyundai Tucson (150 803), Dacia Duster (149 648), Peugeot 2008 (141 471) i Tesla Model Y (138 128). Uwagę zwraca szczególnie ten ostatni, bowiem to samochód w pełni elektryczny. Flagowiec firmy Elona Muska sprzedawał się lepiej niż Kia Sportage (137 353), Toyota Corolla (129 677) czy Skoda Octavia (112 935).

Tesla Model Y
Tesla Model Y – fot. Tesla

Przepowiednia Elona Muska spełniła się

Już rok temu, gdy Tesla Model 3 była najlepiej sprzedającym się elektrykiem w Europie, Elon Musk stwierdził, że za chwilę liderem będzie Tesla Model Y. Nie mylił się, bowiem SUV to dziś najbardziej poszukiwany rodzaj nadwozia. Z napędem elektrycznym idealnie nadaje się do miasta, gdzie przy częstych hamowaniach odzyskuje się sporo energii. Samochód przyciąga kilkoma szpanerskimi rozwiązaniami multimedialnymi, w tym wbudowaną konsolą do gier. W wielu krajach można było też wziąć spore dofinansowanie na zakup tego auta.

Tesla Model Y to jedyny samochód elektryczny, który w 2022 r. przebił barierę 100 tys. rejestracji (137 052 szt.). Druga w wynikach sprzedaży Tesla Model 3 uzbierała tym razem 91 475, co stanowi spadek aż o 35 proc. Dublet Tesli w Europie jeszcze bardziej umacnia wizerunek marki w tej części świata. To zmartwienie zwłaszcza dla Volkswagena, którego ID.4 zajął trzecie miejsce. Brzmi dobrze, ale z wynikiem 67 490 rejestracji to nie był rywal dla Tesli. Bardziej dla Fiata 500, który miał bardzo zbliżony wynik, bo 66 198 rejestracji.

Wyniki sprzedaży aut elektrycznych w Europie 2022
graf. twitter.com/lovecarindustry

Przybywa SUV-ów

Na kolejnych miejscach znalazły się kolejne propozycje koncernu Volkswagena. Trzeci w 2021 r. VW ID.3 tym razem był piąty (53 015 szt.), a Skoda Enyaq szósta (49 566 szt.). Niezły rezultat osiągnął najtańszy elektryk w Europie, czyli Dacia Spring (48 535 szt.). Czołową dziesiątkę skompletował elektryczny Peugeot 208 (46 616 szt.), Hyundai Kona (41 226) i Kia Niro (38 522). W czołowej dziesiątce próżno już szukać drugiego w 2021 r. Renault Zoe, który z wynikiem 35 706 szt. był dwunasty.

Przeczytaj również