Ten nowy SUV zużywa śmieszny 1 (jeden!) litr na 100 km. Dla Polaków to auto jest dostępne od ręki i schodzi ich 16 dziennie!

W obecnej dekadzie widać pewną zmianę w motoryzacyjnych upodobaniach Polaków. W obliczu rosnących kosztów codziennego życia, zaczynamy szukać rozwiązań tanich w utrzymaniu. Coraz większe znaczenie ma także dbałość o klimat. Jednym z lepszych rozwiązań pasujących do tych kryteriów jest nowy SUV, który zużywa zaledwie 1 l/100 km. To popularny model, który w Polsce sprzedaje się świetnie, bo jest m.in. dostępny od ręki.

SUV / Volvo XC60
Podaj dalej

Od kiedy w naszy kraju mocno podrożały paliwa, u sporej części osób skończył się kult dużej mocy i wysokiej pojemności silnika. Kierowcy coraz chętniej poszukują czegoś, co przede wszystkim mało pali. Co ciekawe, niskie spalanie wcale nie wyklucza dużej mocy i dużej pojemności silnika. Przykładem tego jest nowe Volvo XC60, które w wersji Recharge spala… 1 l/100 km.

Volvo XC60 2022
fot. Volvo

Dlaczego ten SUV tak mało pali?

Jest to możliwe dzięki hybrydowemu układowi plug-in z 2-litrową jednostką benzynową i silnikiem elektrycznym. To daje nawet 455 KM i możliwość jazdy o kropelce. Większość czasu można jeździć bowiem na silniku elektrycznym. Bateria o pojemności 14,7 kWh to nawet 78 km zasięgu, czyli więcej niż jesteśmy w stanie przejechać 1 dnia po mieście. Dodatkowo bardzo komfortowe wyposażenie klasy premium, ale bez zbędnego bajeranctwa sprawia, że właśnie to auto uwielbiają Polacy.

Przemawiają za tym liczby, które prezentuje nowy raport IBRM Samar dla segmentu premium. Od stycznia do grudnia sprzedano prawie 4 tys. egzemplarzy (3 949 szt.) Volvo XC60, czyli ok. 16 dziennie. Zarówno wersji PHEV, jak i spalinowych. Duża w tym zasługa tego, że wiele modeli jest dostępnych od ręki. Ten model wyraźnie deklasuje konkurencję, bo drugi w zestawieniu Lexus NX sprzedał się w tym roku w liczbie 2 836 egzemplarzy. Podium klasy premium uzupełnia Audi Q5 z wynikiem 2 601 zarejestrowanych nowych aut.

Audi Q5 2021
fot. Audi

Niemcy dominują, ale Tesla się rozpędza

Biorąc pod uwagę wszystkie modele producentów, to liderem rynku premium jest Audi. Na wynik 16 877 rejestracji oprócz Q5 zapracowały też modele A3, A4 i Q3. Wszystkie mają ponad 2 tys. rejestracji, a blisko tego progu jest też Q7. Podium kompletują BMW (najpopularniejsza Seria 3) i Mercedes (bestsellerem jest GLC). Hit sprzedażowy XC60 stanowi niemal połowę sprzedanego wolumenu Volvo (8 552), które zajmuje 4. miejsce. Na kolejnych lokatach są Lexus (6 923) i coraz mocniejsza w Polsce Tesla (3 027), która imponuje liczbą rejestracji nie tylko na koniec kwartału.

Źródło: IBRM Samar

Przeczytaj również