Ten diesel sprzedaje się teraz najlepiej w Polsce! Na jednym baku przejedzie 1250 km i można go mieć za śmieszne pieniądze

Samochody, pod maską których drzemie diesel, mają coraz mniejszy udział w rynku. Mimo to, w Polsce jednym z najpopularniejszym aut pozostaje pojazd oferowany wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym. To sprawdzona i dostępna za śmieszne pieniądze konstrukcja, która na jednym tankowaniu może przejechać teoretycznie 1250 kilometrów.

Nowe Renault Master - najlepiej sprzedający się diesel w Polsce
Podaj dalej

Który diesel sprzedaje się najlepiej w Polsce?

Po pięciu miesiącach tego roku najlepiej sprzedającymi się modelami samochodów w Polsce są Toyota Corolla (8 928 szt.), Kia Sportage (5 282), Toyota Yaris (5 212) i Toyota RAV4 (5 205). Wszystkie te modele wybiera się głównie z silnikami benzynowymi (w tym w układach hybrydowych). Jednak w czołowej piątce znalazł się pojazd, pod którego maską pracuje duży diesel.

Mowa o Renault Master mającego w tym roku 4 851 nowych rejestracji (dane IBRM Samar). Dostawczak z 2,3-litrowym silnikiem dCi rządzi nie tylko w swoim segmencie. Okazuje się, że wykręca lepsze wyniki sprzedaży niż wiele popularnych osobówek. W 2022 r. Master wybierany był częściej niż takie hity jak Hyundai Tucson (4 569 szt.), Toyota C-HR (4 028), Hyundai i30 (3 783) czy Kia ceed (3 519).

Nowe Renault Master 2022
fot. Renault

Wśród aut dostawczych Renault Master ze sprzedanymi 4 851 egzemplarzami w 2022 r. nie ma sobie równych. Drugie w zestawieniu Iveco Daily po zliczeniu wyników za maj ma 3 202 nowych rejestracji. Rezultat powyżej 1000 egzemplarzy osiągnęły jeszcze tylko Mercedes Sprinter (1 599) i Ford Transit (1 076). W segmencie samochodów dostawczych Renault dominuje także wśród marek (6 222 sprzedanych aut w 2022 r.), wyprzedzając Iveco (3 202) i Forda (3 126).

Co przyciąga do Renault Master?

Model francuskiego producenta od lat ma wyrobioną markę na polskim rynku. Bazowa wersja jest oferowana już od 108 200 zł netto. Biorąc pod uwagę różne formy finansowania, można go mieć za względnie śmieszne pieniądze. Nie bez znaczenia jest też bogaty wybór konfiguracji nadwozia, co umożliwia dopasowanie do zróżnicowanych potrzeb klientów.

Renault Master 2020
fot. Renault

Master charakteryzuje się też ciekawymi osiągami. Bazowa wersja z silnikiem dCi o mocy 110 KM potrafi spalać średni 8,4 l na 100 km w cyklu mieszanym. Przy opcjonalnym 105-litrowym baku paliwa umożliwia to teoretycznie przejechanie 1250 km na jednym tankowaniu. Oczywiście diesel, mimo różnych technologii, emituje dość dużo CO2. W ofercie Renault jest już elektryczny Master E-Tech (od 248 200 zł), ale jego rzeczywisty zasięg wynosi 120 kilometrów. Ekologiczna odmiana nie sprawdzi się zatem w każdym biznesie.

Przeczytaj również