Tego taniego SUV-a z salonu pragnie teraz każdy w Polsce! Spala tylko 4,4 l/100 km i od ręki jest ich zazwyczaj do wyboru do koloru

Najnowsze dane z naszego rynku wskazują, że Polacy tłumnie ruszyli po zakup nowych samochodów z salonu. Względem marca poprzedniego roku sprzedaż wzrosła aż o 25 proc. Hitem minionego miesiąca był tani SUV, który przyciąga do siebie nie tylko niskim spalaniem (4,4 l/100 km), ale i łatwą dostępnością.

Toyota Yaris Cross
Podaj dalej

Z danych IBRM Samar wynika, że po pierwszym kwartale 2023 r. widać wyraźne ożywienie w rejestracji nowych aut osobowych w Polsce. W ciągu trzech pierwszych miesięcy dostarczono 123 032 egzemplarzy, czyli o 20,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Dość wysoki, bo aż 29,44 proc. kupujących stanowią osoby fizyczne. To właśnie osoby kupujące auto „na siebie” mocno pompują sprzedaż nowego, taniego SUV-a.

Toyota Yaris Cross
fot. Toyota

Bratobójczy pojedynek

W marcu największym hitem sprzedaży okazała się Toyota Yaris Cross, którą zarejestrowano w tym czasie 1 859 razy. Ten kompaktowy SUV kosztuje tylko 92 900 zł i oferuje sporo nowoczesnych technologii. Innowacyjna hybryda umożliwia jazdę ze średnim spalaniem benzyny nawet 4,4 l/100 km. Oprócz wielu opcji dobrej jakości wyposażenia, to auto miało w pierwszym kwartale niepodważalny atut. Było często dostępne od ręki i takiej sytuacji należy oczekiwać także w dalszej części roku.

Okazuje się, że Yaris Cross może w tym roku zostać nie tylko najlepiej sprzedającym się SUV-em w Polsce. Może to być bestseller także wśród wszystkich nowych modeli. Co ciekawe, rywalizacja w tej klasyfikacji generalnej odbędzie się zapewne z… Yarisem. Popularny hatchback nadal świetnie się sprzedaje i po pierwszym kwartale prowadzi z liczbą 5 363 rejestracji. W tym samym czasie zarejestrowano 5 212 Yarisów Cross. Czołową trójkę kompletuje flotowy hit, czyli Toyota Corolla (4 990 szt.).

Toyota Yaris
fot. Toyota

Dominacja Toyoty jest ogromna

Na modelowym podium widać na razie tylko Toyoty, ale to właśnie ta marka wyraźnie dominuje w Polsce. Po pierwszych trzech miesiącach osobówki japońskiego giganta zarejestrowano w naszym kraju 26 139 razy. Dla porównania druga Skoda miała 12 682 rejestracji i była jedyną marką, która w Q1 przekroczyła 10 tys. rejestracji. Najmniej do tego poziomu zabrakło koreańskiej marce Kia, która dostarczyła 9 051 pojazdów osobowych.

Wracając do zestawienia modelowego, w czołowej dziesiątce znajduje się aż 5 modeli Toyoty. Najpopularniejszym autem spoza tego koncernu jest Skoda Octavia, która bardzo często wybierana jest przez firmy. Nowa Octavia zakończyła pierwszy kwartał w Polsce z wynikiem 3 226 rejestracji. Wyprzedziła tym samym Toyotę C-HR (3 216 szt.), Dacię Duster (2 669 szt.) i Kia Sportage (2 617 szt.).

Przeczytaj również