Te nowe SUV-y potrafią prawie nie zużywać benzyny, a w dodatku same parkują. Kierowcy wprost je uwielbiają

Według wyników najnowszego rankingu konsumenckiego przeprowadzonego przez firmę badawczą Brand-Spark International, Ford znalazł się wśród najbardziej zaufanych marek samochodów. Nagrody zostały przyznane w ważnej dziś kategorii „Crossover SUV”, ale także w „Pickup”. Auta amerykańskiej marki stale zyskują na popularności, na co wpływ mają m.in. oszczędne hybrydy i nowe technologie, które potrafią zaparkować za kierowcę.

Ford Kuga
Podaj dalej

BrandSpark Most Trusted Awards to doroczna nagroda dla marek cieszących się największym zaufaniem wśród konsumentów. Od 10 lat ranking ten organizowany jest przez amerykańską firmę badawczą Brand Spark International. W tym roku zwycięzcy zostali wyłonieni na podstawie ogólnokrajowej ankiety przeprowadzonej wśród 19 752 amerykańskich kupujących. Wskazali oni marki, którym ufają najbardziej. Badanie objęło 215 kategorii towarów oraz usług.

Pickupy Forda cieszą się największym zaufaniem

W tegorocznym rankingu konsumenckim Ford zdobył pierwsze miejsce w kategorii „Pickup”. Oferta Forda na runku amerykańskim obejmuje między innymi całą serię kultowych ciężarówek spod znaku „F”. Z kolei w europejskich salonach dostępny jest również nie mniej kultowy model Ranger – także oceniany w rankingu Brand-Spark International. Od lat notuje on świetne wyniki i cieszy się niezwykłym zaufaniem klientów. Ford Ranger to niekwestionowany lider sprzedaży pick-upów zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Ford Ranger Raptor 2022
fot. Ford

W minionym roku Ford Ranger był najchętniej kupowanym pick-upem na Starym Kontynencie, z udziałem sprzedaży w segmencie wynoszącym ponad 38%. Do klientów na europejskich rynkach trafiło łącznie ponad 54 300 sztuk tego modelu. W Polsce udział Rangera w segmencie pick-upów jest jeszcze wyższy i wyniósł w ub.r. ponad 42%, ze sprzedażą 1 679 egzemplarzy. To o ponad 54% więcej niż w 2020 roku.

Konsumenci docenili crossovery Forda

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Brand-Spark International pokazują, że wśród amerykańskich konsumentów zaufaniem cieszą się crossovery i średnie SUV-y produkowane przez Forda.

Polscy klienci marki Ford również doceniają segment małych i średnich SUV-ów. Wystarczy wspomnieć sukcesy modelu Kuga na naszym rynku. Samochód ten od lat pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów zarówno w Polsce, jak i w Europie. O sukcesie tego modelu zadecydowała między innymi szeroka oferta jednostek napędowych. Forda Kuga standardowo wyposażono w silnik 1,5 EcoBoost. W ofercie znajduje się również dwulitrowa jednostka EcoBlue oraz napęd hybrydowy – z silnikiem 2,5 litra o mocy 190 KM i 2,5 litra o mocy 225 KM (Plug-in).

Ten nowy SUV spala 1 litr benzyny na 100 km
Ford Kuga – fot. Ford

Uznanie polskich klientów zdobył również najmniejszy SUV z oferty Forda. Model Puma przyciąga również klientów całej Europy. Ten kilkukrotny zdobywca prestiżowej nagrody magazynu „WhatCar?” zyskał uznanie klientów nie tylko atrakcyjną stylistyką, przestronnym wnętrzem, czy bogatym wyposażeniem, ale także innowacyjnymi rozwiązaniami oraz oszczędnymi silnikami. W Polsce szczególnym uznaniem cieszy się Ford Puma z napędem hybrydowym typu mild. Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Napęd elektryczny jest dodatkowym wsparciem silnika benzynowego. Zapewnia m.in. bardziej płynne i dynamiczne ruszanie, oszczędność paliwa, a także sprawniejsze działanie systemu Auto-Start-Stop. Ładowanie 48-woltowego akumulatora odbywa się w trakcie jazdy np. podczas hamowania.

Źródło: Ford

Przeczytaj również