Tani, sportowy Volkswagen dla młodych ujawniony! Oto ile będzie kosztować ten mały wariat

Tani, sportowy Volkswagen dla młodych ujawniony! Oto ile będzie kosztować ten mały wariat

Volkswagen ID. 2 All - retro mode

Podaj dalej

Jeśli rywalizację producentów aut można przyrównać do meczu tenisowego, to Volkswagen zaserwował właśnie asa. Niemiecki producent zaprezentował światu małego i taniego hatchbacka z napędem elektrycznym. Volkswagen ID.2 All ubiegł odkładaną ciągle Teslę Model 2 (nazwa robocza) i wywołał sensację. Nowy pojazd z serii ID. to w wielu aspektach uwspółcześniona pierwsza generacja VW Golfa GTI z lat 70′.

Niezła cena za elektryczną zabawkę

Choć w Europie sprzedaje się coraz więcej SUV-ów, to zgrabne hatchbacki nadal mają tu długą rację bytu. Z tego względu wielu producentów uznało, że w dobie elektryfikacji należy skonstruować hatchbacka na prąd w przystępnej cenie. Co to znaczy? W przypadku aut elektrycznych uznaje się, że próg to 25 tys. euro, czyli ok. 117,5 tys. zł. Z obecnym poziomem dotacji rządowych w Polsce, oznacza to hipotetyczną możliwość zakupu elektryka za ok. 90 tys. zł.

Volkswagen ID. 2 All
fot. Volkswagen

Żeby mały elektryk był tani, wcale nie musi być kiepsko wyposażony. Auto na platformie MEB Entry otrzyma wiele nowoczesnych asystentów jazdy czy parkowania. Co więcej, o Volkswagenie ID.2 można powiedzieć wręcz, że jest sportowy. Co nietypowe dla aut na prąd, zaprojektowano go z napędem na przód i silnikiem generującym 226 KM. To ma umożliwiać sprint od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Auto ma przy tym mieć zasięg ok. 450 kilometrów. Już te liczby nasuwają porównanie do kultowego Golfa I GTI.

Realny zasięg z pewnością będzie nieco mniejszy, ale nie oznacza to, że będzie to jedynie auto do miasta i okolic. Na szybkich ładowarkach z prądem stałym Volkswagen ID.2 naładuje się w optymalnym zakresie od 10 do 80 proc. w 20 minut. Oczywiście będzie można też go ładować z domowego gniazdka lub ładowarek z prądem przemiennym z mocą 11 kW. O pojemności baterii na razie nie wspomniano i nic dziwnego. Na tym polu szybko dochodzi do przełomów i wiele może się jeszcze pozmieniać na lepsze.

Volkswagen ID. 2 All - wnętrze
fot. Volkswagen

Futurystyczny środek z oldskulowym charakterem

O tym, że jest to współczesny Golf I GTI przekonuje też wnętrze. W oczy od razu rzuca się duża przestronność i prostota, w którą wkomponowano nowoczesne oświetlenie i ekrany dotykowe. Na nich zresztą w trybie retro mode można wyświetlać klasyczny prędkościomierz analogowy jak na oldskulowej desce rozdzielczej. Mało tego, nawet centralny ekran może wyświetlać imitację starego radia samochodowego na kasety magnetofonowe. W oczy rzuca się tu też duże pokrętło do sterowania rozrywką oraz kierownica z odsadzeniem, trochę jak w starych autach sportowych.

Jednak to, co szokuje we wnętrzu to pojemność bagażnika. Tę można drastycznie zwiększyć ze standardowych 490 litrów do aż 1 330 litrów! Tylna kanapa składa się niemal na płasko, a pod nią są dodatkowe schowki (fabrycznie na osprzęt do ładowania). Na uwagę zasługuje nieźle zaprojektowany kufer pod podłogą bagażnika. To sprawia, że wykorzystanie tej przestrzeni to już kwestia fantazji. Z tego względu nazwa ID.2 All (wymawiając po angielsku brzmi jak „ID. dla wszystkich”) wydaje się niezwykle trafna.

Volkswagen ID. 2 All - bagażnik
fot. Volkswagen

Będą jeszcze tańsze elektryki VW

Na koniec, co dość nietypowe w opisach nowych aut, należy wspomnieć o wyglądzie zewnętrznym. Nie jest to może dzieło sztuki, ale ID.2 ma na pewno zgrabną, młodzieńczą sylwetkę. Sportowego charakteru nadają 20-calowe obręcze. Podczas prezentacji przekonywano, że przód auta może przypominać uśmiech, a podobno radosnych łatwiej polubić. To zresztą przyświeca temu produktowi, ma sprawić, że lud na nowo polubi VW. Czy tak się stanie? Zdecyduje rynek. Co ciekawe, od razu zapowiedziano, że producent z Wolfsburga szykuje jeszcze tańszego elektryka z ceną na poziomie 20 tys. euro.

Volkswagen ID. 2 All - tył
fot. Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News